تحقق رویاهای دوران کودکی با طراحی "کهکشان اعجاب انگیز"

تحریریه معماری آرل
استودیو Bustos مسئولیت طراحی "کهکشان اعجاب انگیز" (Wonder Galaxy) را به عهده داشته است.سفری به آینده که ارتباط مابین آینده پیشرو و رویاها و فانتزی های دوران کودکی را نشان می دهد.هنگامی که ما بزرگ می شویم از رویاهای دوران کودکی دور می شویم و به زندگی جدی و رسمی تر تن می دهیم.
معمارن پروژه به این موضوع فکر کردند که با استفاده از رنگ های شاد و شاخص، می توان انرژی دوران کودکی را دوباره زنده کرد. پس درابتدا از رنگ صورتی شروع می کنیم،رنگی خاص و جادویی که در عین حال میتواند بسیار جدی باشد، رنگ صورتی به راحتی فضای کلاسیک را تبدیل به یک فضای مدرن و یا از فضای خسته کننده و خشک دوری می کند.
کهکشان اعجاب انگیز طراحی پرریسک و در عین حال رنگارنگ، نشان دهنده ی یک واقعیت سه بعدی است که به پیشکوستان را نشان خواهد داد. قوس ها، منحنی ها و حجم های نامتقارن عمق در فضا را ابجاد کرده اند و در نتیجه فضایی تعاملی خلق شده است . گرادیانت رنگ ها نشان دهنده ی واقعیت های موازی با زندگی و رویاهایمان است.
برای رسیدن به رویاها هیج محدودیتی وجود ندارد. رنگ های فانتزی ما را به افق های جدیدی که بتوانیم رویاهایمان را تجسم کنیم هدایت می کند. دیوارها با تایل های متفاوت که از شیشه های بازیافتی ساخته و پوشیده شده است. تعدادی از رنگ های به کار رفته در آرک ها رنگ های ترکیبی می باشند که از آخرین مجموعه شرکت Dopple انتخاب شده اند.
تایل های بسیارنازک و کاملا مات، کنتراست مناسبی با شیشه های رنگارنگ ایجاد کرده است.حمام با وانی که نمادی از پیکسل بندی بازی های ویدیوئی با سناریو واقعیت مجازی طراحی شده و پنجره های رنگی متاکریلات اثر نور و سایه بسیار جالبی را ایجاد می کنند. کمدلباس کنتراستی بین بین بازتاب و رنگ های به کاربرده شده با فریم طلایی ایجاد کرده است. در این طراحی مهم است که به سه بعدی بودن فضا فکر و توجه کنید و سقف و کف را فراموش نکنید.

تحریریه معماری آرل
مترجم : مهدیه عزتی
منبع:archilovers.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7917.html