جزئیات ساده و سطوح نا تمام در طراحی رستوران ژاپنی

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی و بازسازی رستورانی در ژاپن برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه با صرف غذا و نوشیدنی به منظور لذت بردن از تمام لحظات صورت گرفته است.بازسازی این ساختمان به گونه ای انجام شد که المان ها و عناصراصلی ساختمان برجسته تر نشان داده شوند.و هویت فرهنگ ژاپن به خوبی در آن دیده شود.

هنگامی که مشتریان وارد این رستوران دو طبقه می شوند در نگاه اول توجه شان به سقف رستوران جلب می شود. بعد از طی چند پله با آشپزخانه روبه رو می شوند، فضایی گرم، صمیمی و راحت. با طراحی و تعبیه دو ستون در وسط امکان حفظ حریم آشپزان در حین ارتباط با مشتریان فراهم شده است. طراحی امکان مشاهده فرآیند پخت غذا را برای مراجعه کنندگان فراهم می کند که لذتی چند برابرای را برای آنها به همراه می آورد.
 
دیوارسنگی ورودی با آجرهای دکوراتیو پوشانده شده است که نشان دهنده ی قدمت و تاریخی بودن ساختمان است. این دیوار در کنار پالت رنگی به خوبی در رستوران ادغام شده است. پنجره های بزرگ رو به خیابان، رستوران را با نور طبیعی روشن می کند.
با استفاده از تقسیم کننده های چوبی فضاهای مختلف رستوران تفکیک شده است، این رستوران توانسته تجربیات متفاوت و جالبی را برای مراجعه کنندگانش رقم بزند. میزهای کوچک در نزدیکی دیوارسنگی و میزهای بزرگتر برای گروه های 12 نفره در زیر سایبان قرارگرفته است. همانطورکه ملاحظه کرده اید پالت رنگی به کاربرده شده در رستوران شامل رنگ های ملایم است در عین حال از مشکی برای ایجاد کنتراست استفاده شده است.

علاوه بر آن،دو پیشخوان برای بار و آشپزخانه برای نشان دادن و انتخاب راحتر مراجعه کنندگان از میان غذاهای ژاپنی تعبیه شده است و بازهم ساختار دیگر چوبی،متریال خاص برای مبلمان سفارشی،بافت دیوار سنگی،روشنایی فانوس ها و رنگ های روشن رستوران را تبدیل به محیطی آرام با فضای دوستانه کرده است.
 
 




تحریریه معماری آرل
مترجم : مهدیه عزتی
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7914.html