ویلا روستایی شماره 8 / جامه ای مدرن بر تن طبیعت

تحریریه معماری آرل
ویلای روستایی شماره 8 یک پروژه الحاقی از فضای سنتی و با پوششی مدرن می باشد که در دره "گوادالوپ"، واقع شده که شامل سه ویژگی هتل، ویلا و طبیعت بکر است.این ویژگی ها باعث شده پروژه به حالتی خاص تبدیل شود.رکن اصلی در نظر گرفته شده در طراحی، چشم انداز و ویو بوده است.

با توجه به پوشش گیاهی، سنگ ها و باغ ها، ایجاد یک محدوده خصوصی که درختان و تاکستان ها در آن نهفته باشد، باعث می شود که مهمان احساس خواب آلودگی دلپذیری در این فضا داشته باشد. همچنین وجود پنجره هایی با درب های کشویی امکان ادغام فضای بیرونی و درونی را به ساکنین می دهد و یکی از پر کاربرد ترین ارکان استفاده شده در طراحی منظر می باشد.

عناصر استفاده شده در سایت برای تفکیک باغ ها هم به کار رفته است. ایده استفاده از این عناصر در فضای سبز اولین بار توسط استاد " فرانسیسکو تولدو" داده شد. ویلا 8 شامل پنج اتاق خصوصی با تمامی امکانات، پاسیو و اتاق هایی می باشد که به محوطه پیرامون پروژه پیوند خورده است. از عرصه های مشترک برای آسایش ساکنین می توان به آشپزخانه، اتاق ناهاخوری و اتاق نشیمن اشاره کرد. سیرکولاسیون باز و سیال پروژه امکان نشستن دورهمی در سالن پذیرایی را برای مهمانان فراهم می کند.

تحریریه معماری آرل
مترجم:دانیال کبیری
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7913.html