معماری داخلی دفترکار اوبر در استرالیا با کنتراست سیاه و سفید

تحریریه معماری آرل
طراحی دفترکار جدید شرکت اوبر در شهر Perth (پرت-استرالیا) براساس کنتراست رنگ سیاه و سفید که فضایی چشم نواز برای یک محیط کاری مناسب با بهره وری بالا و افزایش تعامل را فراهم کرده است. انعطاف پذیری،کاربردی و سرگرم کننده بودن عواملی تاثیر گزار در طراحی داخلی دفتر کار اوبر می باشد. کارکنان اوبر در سراسر نقاط فعالیت می کنند و محدودیت زمانی برای آن ها وجود ندارد. یکی از نکات جالب طراحی، استفاده از فرش با طرح ایرانی است. همانطور که می دانید وجود فرش ایرانی فضا را گرم و صمیمی می کند.
همان طور که گفته شد، طراحی برپایه رنگ سیاه و سفید با الهام از لگو برند اوبر صورت گرفته و ترکیب رنگی دفترکار در نمای ورودی تیره و در آشپزخانه و محیط کار روشن است. پالت رنگی با حساسیت تمام انتخاب شده تا کارکنان ضمن گرمی فضا، از سبزی و نشاط  در محیط کار لذت ببرند.
در روحیه مردم سنتی استرالیا، دوستان و نزدیکان از درب آشپزخانه واردخانه فضا می شوند، و شروع به صحبت کردن درباره زندگی روزمره می کنند. و از این طریق بازدیدکنندگان در یک محیط گرمی و صمیمی و غیر رسمی پذیرایی می شوند. فضایی با نور طبیعی و محوطه سازی بسیار زیبا،که امکان فعالیت های جمعی را مهیا ساخته است.
تمام نیمکت ها و مبلمان قابلیت جابه جایی برای رسیذن به فضایی بزرگتر را دارند. از یک صفحه نمایش بزرگ برای مخفی کردن ظروف غذا از دید عموم استفاده شده است. برنامه ریزی کارآمد در محل کار موجب دست یابی به شرایط اقتصادی مناسب تر بدون از بین بردن فرهنگ می شود. تاکید بر شکست سنت و ترکیب فضاهای کاری برای به دست آوردن فضای کاری منعطف و قابل تبدیل از اهداف این پروژه بوده است. استفاده چندمنظوره می تواند شرایط گفت و گوی کاری را بهبود ببخشد و افراد را به داشتن فضایی آرام برای تمرکز بر روی کار قادر سازد.

تحریریه معماری آرل
مترجم : مهدیه عزتی
منبع:officesnapshots.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7895.html