طراحی داخلی ویلایی در دل کویر

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی یک خانه ویلایی در اسکاتلند توسط گروه Kendle انجام شده است. ویلا دارای محوطه ای بیابانی، با ورودی ساده و مینمیال که افراد را به سمت ویلا و پارکینگ راهنمایی می کند است. یک حیاط کوچک، با باغی ساده، باکس های گل فلزی و صخره های سنگی به سمت در شیشه ای ورودی هدایت می کنند. از این در ورودی، میتوان وارد اتاق نشیمن شد. این درب شیشه ای باعث افزایش ورود نور به نشیمن و داشتن منظره ای خاص شده است.
به واسطه ناهارخوری،آشپزخانه و نشیمن از یکدیگر جدا شده اند.سقف چوبی زاویه دار به باز شدن فضای داخلی و روشنایی بسیار کمک کرده است.

در دکوراسیون آشپزخانه،کابینت های مشکی،دیوارپوش های خاکستری و کانتری با طرح سنگ توانسته ظاهری مدرن خلق کند.

فضاهای جمعی این ویلا،مانند غذا خوری،آشپزخانه،سالن نشیمن و... در امتداد پنجره و درهای رو به منظره ای خاص و متفاوت بیابانی طراحی شده اند.

برای اتصال قسمت های مختلف ویلا،از راهروهای با نورپردازی و ترکیب رنگ متفاوت برای ایجاد احساس علاقه و هیجان نسب به فضا استفاده شده است.
در یکی از اتاق خواب ها از تناژ مختلف رنگ طوسی برای دیوار و روی تخت به منظور دست یابی به حس آرامش و راحتی در کنار پنجره ای روبه یک تک درخت استفاده شده است.
در اتاق خواب اصلی،کاشی های مشکی تمام فضای داخلی را پوشانده است و در کنار حمامی با دوس آب توجه هرشخصی که وارد می شود را به خود جلب می کند.
این خانه رویایی دفترکاری با قفسه های باز و جادار،کمد چوبی و پنجره ای در گوشه اتاق با دو زاویه مختلف دارد.باز بودن پلان این دفترکار وعدم شلوغی فضا،مزیت مهم این طراحی است که به حفظ و ایجاد تمکرز بیشتر کمک می کند.


تحریریه معماری آرل
نویسنده : مهدیه عزتی
منبع:contemporist.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7894.html