به کارگیری خلاقانه قفسه و آینه در طراحی فروشگاه کفش

تحریریه معماری آرل
با توجه به اینکه تجربه ی خرید کفش از یک فروشگاه خاص میتواند حس هیجان،آرامش ولذت را برای مشتریان ایجاد کرد و در خاطره هرکس بماند باید دکوراسیون و طراحی منحصر به فردی داشته باشیم.در همین راستا یک گروه معماری برای یک فروشگاه کفش طراحی خاص و منحصر به فردی انجام داند،یکی از المان های اصلی در این دکوراسیون استفاده از برنج می باشد.
مساحت این فروشگاه 1200 فوت مربع می باشد.هدف از طراحی برجسته کردن و دیده شدن بیشتر محصولات بوده استت.طراحی دعوت کننده و باز باایده قدم زدن در فروشگاه و قرار دادن یک میز بزرگ در وسط برای رسمی تر کردن فضا.آینه هایی که در دو طرف فروشگاه نصب شده اند که باعث بزرگ شدن فضا و انعکاس تصویر کفش ها در زاویه های مختلف می شود. به معنای واقعی کلمه این گروه طراحی توانسته اند بر ارزش برند اضافه کنند و هویتی خاص برای آن تعریف کنند.
در فضای داخلی مستطیلی فروشگاه، کفپوش یکپارچه بتنی با دیوار از همین جنس و ترکیب شده با برنج و چوب درخت،پایه های اولیه طراحی را شکل می دهند. ایده اصلی الهام گرفته شده در این طراحی،یک میز کنفرانس و صندلی های اطراف آن می باشد که صندلی ها دید و مناسب و کاملی به تمام محصولات دارند.
همانطور که در تصاویر مشاهده می نمایید،در این فروشگاه از چوبی با رنگی شبیه به رنگ برنجی برای همخوانی بیشتر استفاده شده است.این انتخاب فرصت جلوه ی بیشتر کفش ها و محصولات را فراهم نموده.المان دیگری که در این فروشگاه می تواند جلب توجه کند،گیاهان به کار رفته و استفاده از طبیعت برای ایجاد حس سرزندگی و جلوگیری از حس دلگیری فضا است.ترکیب مناسب بتن،رنگ سبز گیاهان،چوب و برنج باعث خلق این فروشگاه خاص شده است که با ترکیب نور متمرکز و تاکید بر محصولات،فروشگاه توانسته هویت خود را بسازد.



پلان/مقطع/پرسپکتیو پروژه


 

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7883.html