معماران مشاهیر زن، برنده جوایز معماری 2019

تحریریه معماری آرل
معمار مشهور لیز دیلر و عکاس پروژه های معماری هلن بینِت، به ترتیب جایزه های Jane Drew و Ada Louise Huxtable 2019 را به خاطر دستاوردها و کمک های استثنایی خود در عرصه معماری و عکاسی کسب نموده اند. این جوایز بخشی از نسخه هشتم جوایز زنان در عرصه معماری است که توسط مجله های ژورنال معماری و نقد معماری پدید آمده است. 

لیز دیلر یکی از بنیانگذاران Diller Scofidio + Renfro در نیویورک عنوان کرد: "افتخار بزرگی است که از جین درو جایزه معماری برتر زن سال 2019 را دریافت می کنم و نام من در کنار بسیاری از معماران زنی که پیش از من این افتخار را کسب کرده اند قرار میگیرد." این جایزه در سال های گذشته به آماندا لِوِت (2018)، دنیس اسکات براون (2017)، و اودیل دک (2016) این جایزه را دریافت کردند.
اخبار جایزه جین درو در مهم ترین لحظه فعالیت و زندگی لیز دیلر به وی اعلام شد، آن هم زمانی که دفتر طراحی وی سالن کنسرت و موسیقی لندن و توسعه بخشی از هادسون یاردز در نیویورک را به پایان رساند. دیلر نسبت به دریافت چنین جوایزی غریبه نیست. سال گذشته او به عنوان 100 چهره اثرگذار دنیای معماری در مجله تایمز معرفی شد. دیلر جزء معدود معمارن زنی است که طیف گسترده ای از فضاهای عملکردهای معماری را به مرحله اجرا رسانده که مهم ترین آنها شامل: پارکHigh line نیویورک، موزه هنر لس آنجلس و مرکز موسیقی لندن می باشد. 

برخی از آثار لیز دیلر با همکاری ریک اسکوفیدو در شرکت معماری Diller Scofidio + Renfro


هلن بینت به واسطه 30 سال فعالیت در این حرفه و دریافت جایزه آدا لوئیس، جزء شاخص ترین عکاس پروژه های معماری به شمار می رود. سردبیر مجله Ada Louise Huxtable در بیانیه ای عنوان کرد: برای نزدیک به سه دهه کارهای هلن بینت به درک کامل ما از کالبدهای معمارنه یاری کرده است. بینت در کشورهای مختلف و انواع پروژه با مقیاس های مختلف عکاسی کرده که برخی از آنها به پروژه های زاها حدید و جفری بوا تعلق دارد. وی در سال 2015 جایزه عکاسی ژولیوس شولمن را دریافت نمود و در سال 2007 عضو افتخاری موسسه سلطنتی معمارن بریتانیا نام گرفت. 

برخی از آثار هلن بینت

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7882.html