به مشهورترین گالری‌های ایده‌ی طراحی آشپزخانه خوش آمدید

تحریریه معماری آرل
42 ایده مدرن خارق‌العاده برای آشپزخانه، در اینجا مطالبی به عنوان راهنمایی برای طراحی آشپزخانه به صورت مدرن و معاصر ارائه شده است که شامل آخرین تصاویر از طراحان برتر، مجموعه‌ای از موارد موردعلاقه‌ی گروه معماری آرل به علاوه‌ی فهرست بزرگی از نکات طراحی در این راستا است.

به یکی از مشهورترین گالری‌های ایده‌ی طراحی آشپزخانه خوش آمدید.

در اینجا شما، هم ایده‌های مدرن و هم ایده‌های معاصر را برای آشپزخانه مشاهده خواهید کرد، موارد منتخب و نیز مجموعه‌ای از نکات و تصاویر برای دستیابی به این سبک ارائه شده‌اند.
به یاد داشته باشید درحالی‌که طراحی مدرن، نوعی طراحی بسیار به خصوص است، اما حقیقت این است افراد بسیاری که به دنبال مدرنیته هستند، در واقع خواستار طرح‌های معاصر برای آشپزخانه هستند. بنابراین، در این مجموعه ما به هر دو مورد طراحی آشپزخانه‌های مدرن و معاصر پرداخته‌ایم.

آمار مربوط به سبک طراحی آشپزخانه مدرن


گزارش شده است که 10.62 درصد از آشپزخانه‌ها دارای سبک طراحی مدرن هستند. با توجه به محبوبیت طراحی آشپزخانه به سبک مدرن که بسیار زیاد نیست، طراحی‌های سنتی با 31.41 درصد، طراحی معاصر با 25.18 درصد و طراحی انتقالی با 16.42 درصد همگی در رتبه ای بالاتر از طراحی مدرن قرار گرفته‌اند.

روند کار

آنچه که درباره روند بر مبنای تحقیقات آنلاین جالب توجه است (ما از نرم‌افزار برای تعیین این روند استفاده می‌کنیم) این است که طراحی مدرن بسیار محبوب‌تر از طراحی معاصر است. با این حال در نمودار بالا متوجه می‌شوید که این امر برعکس است.

تفاوت در چیست؟

دلیل این تفاوت این است که اعداد مبنا در نمودار و عبارت فوق، بیشتر برگرفته از متخصصین این صنعت به صورت خود اظهاری بوده، درحالی‌که اعداد روند بر اساس کل تحقیقات آنلاین، توسط مردم غیرمتخصص گردآوری شده است. افراد غیرمتخصص، زمانی که واقعاً منظورشان طراحی "معاصر" است، از طراحی "مدرن" استفاده می‌کنند.

تصاویر آشپزخانه‌های مدرن

در اینجا موارد منتخبی را که در طرح‌های برتر آشپزخانه‌های مدرن و معاصر از نظر ما وجود دارند، ارائه می‌کنیم.

کارهای شگفت‌انگیز چوبی


به رنگ‌ها و الگوهای متفاوت چوب در این آشپزخانه‌ی زیرشیروانی مدرن دقت کنید.

طراحی معاصر قهوه‌ای و سفید


آشپزخانه مدرن و بزرگ به شکل U با جزیره‌ای در وسط که دارای 5 صندلی است. به کابینت‌های صاف در جلو توجه کنید که مشخصه‌ای از طراحی مدرن برای آشپزخانه است. طرح قهوه‌ای تیره و سفید را دوست دارم. لوستر کروم نیز احساس مدرن بودن را می‌دهد.

کاملاً سفید با جزیره‌ای U شکل


آشپزخانه مدرن و کاملاً سفید با کفسازی پارکت روشن. این یک طرح جذاب با یک جزیره بزرگ U شکل است (و یا دو جزیره متصل توسط بخش بار صبحانه). معمار: Thellend Fortin

این طرح منحصربه‌فرد است. به جزیره با سطح پایه‌ی سنگی عظیم و سطح بالایی از جنس چوب روشن نگاه کنید. خارق‌العاده است. این جزیره در جلوی یک آشپزخانه با طرح معاصر به صورت تک خطی با کابینت‌های چوبی روشن و فاصله بین کابینتی سیاه رنگ قرار گرفته است. طراحی شده توسط SAOTA

کلیسای جامع معاصر


آشپزخانه‌ی مدرن تماماً سفید رنگ به صورت مینیمالیست به همراه کابینت‌هایی با سطح صاف. سقف همانند کلیسا فضا را به زیبایی باز می‌کند. درحالی‌که هیچ پنجره‌ای در طول دیوار وجود ندارد، دو چراغ سقفی و پنجره‌های بزرگ در انتهای دیوار، نور طبیعی زیادی را به داخل هدایت می‌کنند.

جزیره‌ی شناور آشپزخانه

طراحی شده توسط Heusch Inc. آشپزخانه مدرن با دیوار/ستون نگهدارنده سیمانی که یک جزیره شناور جذاب از آن بیرون زده است. به غیر از این المان، کابینت‌ها ادغامی از رنگ ارغوانی و چوب طبیعی هستند. طراحی جالبی است.

چوب طبیعی با رنگ خاکستری تیره (به علاوه‌ی 2 جزیره)

این آشپزخانه با چوب طبیعی و رنگ خاکستری تیره نشان دهنده‌ی سبک مدرن است اما بدون تأثیر استریل که برخی آن را بیان می‌کنند. این آشپزخانه‌ی لوکس با دو جزیره دارای فضای کابینتی (کف تا سقف) و فضای کاری بسیاری در دو جزیره‌ی موجود است.

بدون کابینت

به این آشپزخانه‌ی سرآشپز نگاه کنید که هیچ کابینتی ندارد. خارق‌العاده است. عاشق دیوار قفسه‌ای برای گذاشتن وسایل هستم ... درباره دسترسی آسان و سریع به تمامی وسایل آشپزخانه که نیاز دارید، فکر کنید. جزیره همانند یک میز کار بسیار بزرگ است. در حالت کلی، این یک آشپزخانه مدرن بسیار جذاب است. معماران: W4 Arquitetura Criativa، عکاس: Cristiano Bauce

خاکستری براق

آشپزخانه مدرن و شیک خاکستری و سفید با سقف کاذب مستطیلی. جزیره‌ی سفید و سقف تقریباً سفید در حالی که رنگ خاکستری در آن به صورت غالب است، فضا را روشن می‌کنند. این فضا تقریباً به طور کامل دارای خطوط مستقیم است به‌جز پنجره‌های تقریباً قوس‌دار.

یک دیوار طولانی با جزیره

به دقت به این آشپزخانه سبک معاصر نگاه کنید و توجه کنید که طول آن چقدر زیاد است. خارق‌العاده است. یک مسیر طولانی در امتداد آشپزخانه را دوست دارم زیرا در این حالت کار کردن در هنگام پخت‌وپز، راحت است. آشپزخانه‌ای به این شکل، قالب خوبی دارد. طراحی شده توسط: David Coleman Architecture

صنعتی مدرن

آشپزخانه‌ی باز مدرن که اکثراً از مواد و رنگ چوب طبیعی ساخته می‌شود به‌طوری‌که روی سطح کابینت‌ها به رنگ سیاه هستند. کابینت‌های بالایی بدون در بوده و از جنس شیشه‌ هستند. در قسمت انتهایی جزیره، یک کابینت بزرگ برای نگهداری نوشیدنی‌های مختلف وجود دارد که معمولاً این قسمت برای راحتی حرکت در فضاهای باز، به صورت چرخ‌دار طراحی می‌شود.

سفید مدرن


این آشپزخانه سفید مدرن در یک خانه‌ی باریک شهری قرار دارد که به طور کامل بازسازی شده است. آشپزخانه در قسمت پشت طبقه‌ی نشیمن اصلی قرار گرفته و دارای فضای بسیار بزرگی است. همان‌گونه که می‌توانید مشاهده کنید، کابینت‌های بسیاری وجود دارند که از کف تا سقف امتداد یافته‌اند. جزیره دارای یک سینک و شیر آب است.
معماران: Urbanscape Architects

L شکل به همراه چوب، سفید و دارای کاشی‌های مترویی

آشپزخانه مدرن طولانی به شکل L به همراه رویه‌های کابینت از جنس کوارتز و یک جزیره است. بخشی از قسمت طولانی L شکل از آشپزخانه را یک گاز فردار دربر گرفته است. درب‌های کابینت از جنس چوب با سطح صاف هستند که به خوبی با رویه‌هایی از جنس کوارتز سفید همخوانی پیدا کرده‌اند.

آشپزخانه کوچک مدرن سیاه و سفید با دیوار آجری سفید

آشپزخانه مدرن سیاه و سفید. فکر می‌کنم استفاده از مقدار کمی رنگ سیاه در این آشپزخانه برای ایجاد ظاهری بصری، تکمیل‌کننده بوده است. دیوار آجری سفید رنگ نیز با سطوح صاف کابینت‌های سفید همخوانی زیبایی دارد. توجه کنید که سقف نیز سیاه است و این کار موجب می‌شود تا ارتفاع بیش از حد این فضا تعدیل شود. محدوده‌ی سیاه، فر و هود نیز به خوبی دیده می‌شوند.

قهوه‌ای و سفید با میز صبحانه خوری

آشپزخانه مدرن با یک دیوار وسیع به همراه یک جزیره به رنگ قهوه‌ای و سفید طراحی شده است. کابینت‌های بدون دستگیره به همراه رویه‌های کابینتی از جنس کوارتز سفید و جزیره دارای شیر آب و نورپردازی کرومی آویزان، ظاهری مدرن به این فضا داده است. به میز نهارخوری در کنار آشپزخانه با صندلی خاص آن توجه کنید.

چوب سیاه و روشن معاصر

رنگ‌های اصلی به کار رفته در این آشپزخانه‌ی مدرن، چوب روشن و سیاه هستند. این آشپزخانه دارای یک دیوار و یک جزیره‌ی طولانی در امتداد آن است. این فضا زیبایی ساده‌ای داشته و انصافاً روشنایی خوبی دارد که به واسطه‌ی وجود پنجره‌ها، رنگ سفید بین کابینت‌ها و سقف سفید رنگ آن است.

سفید به همراه بین کابینت از جنس مرمر

در اینجا یک نزدیک از یک طراحی معاصر با المان‌های مدرن را مشاهده می‌کنید. آنچه که در این آشپزخانه به چشم می‌خورد، فضای بین کابینتی از جنس مرمر است که بسیار شگفت‌انگیز است. همچنین تنوع کابینت‌های مدرن، به خوبی دیده می‌شوند. در حالت کلی، این یک طراحی ساده است اما در عین سادگی، کارآمد است. طراحی شده توسط: LLI Design

چوب روشن و سفید (درخشان)

طرح ارائه شده از آنچه که من فکر می‌کنم، یک طراحی از آشپزخانه مدرن بسیار جالب است و در عین حالی که سفید و روشن است، گرم و جذاب بوده و دارای درها و پایه‌ی جزیره از المان‌های چوبی طبیعی و روشن است. به قفسه‌ی آویزان لیوان‌ها در بالای جزیره نگاه کنید ... بسیار هوشمندانه است (اگرچه من احتمالاً سرم را به آن می‌کوبم!).

جزیره‌ی L شکل عظیم

یک آشپزخانه‌ی بزرگ در یک خانه‌ی مدرن دارای یک جزیره‌ی L شکل عظیم به همراه سینک و بار صبحانه خوری است. این آشپزخانه دارای دو شیر آب است، یکی معمولی با شیرهای آب سرد و گرم و دیگری شیر آب جوش در مواقع مورد نیاز است که در کنار آن یک سینک و یک سطل زباله‌ی کوچک نیز تعبیه شده‌اند. در قسمت پشتی با کابینت‌های زیبای چوبی، مجموعه‌ای از فرها (مایکروفر، پیتزا پز و دو فر بزرگ دیگر) قرار دارند. یک تلویزیون بر روی دیوار روبروی فضای ناهارخوری نصب شده است.

مینیمالیست سفید

آشپزخانه‌ی بزرگ و کاملاً سفید با کابینت‌های صاف و کاشی‌های کف سفید رنگ. صراحتاً، من از این طرح آشپزخانه اصلاً خوشم نمی‌آید، اما مثال خوبی از یک طراحی مدرن است.

مسحورکننده‌ی مدرن

آشپزخانه‌ی مدرن خیره‌کننده‌ی سیاه و سفید با کف چوبی تیره ملایم. در حقیقت، دیدن این آشپزخانه کشور مدرن را تداعی می‌کند. جزیره طولانی دارای یک شیر آب است و می‌تواند به تعداد 4 الی 6 صندلی را در خود بگنجاند. در عین باریک بودن هم برای کاربری به عنوان میز صبحانه مناسب بوده و هم به عنوان فضای کار – علاوه بر فضای کاری، به تخته‌ی چوبی مخصوص آماده‌سازی غذا روی جزیره نیز توجه کنید. یکی از المان‌های طراحی موردعلاقه‌ی من در اینجا وجود چهار چراغ آویزان سیاه و سفید است.

مدرن فوق لوکس

آشپزخانه مدرن بزرگ و طولانی با یک آینه به عنوان فضای بین کابینتی که باعث می‌شود این فضای بزرگ، هرچه بزرگ‌تر به نظر آید. این طراحی به صورت مینیمالیست است به‌گونه‌ای که لوازم در آن نمایان نیستند.

آشپزخانه‌ی مدرن باریک به سبک مینیمالیست

چه کسی می‌گوید که جزیره باید به صورت مستطیلی باشد؟ به این جزیره با زاویه اندک نگاه کنید که یک انتهای آن باریک‌تر از انتهای دیگر است. وجود این جزیره به آشپزخانه‌ی مینیمالیست، ظاهری متفاوت اضافه کرده است. همچنین من این ویژگی جزیره که کاملاً از چوب طبیعی ساخته شده و در تضاد با کابینت‌ها و سقف سفید است را دوست دارم. همچنین به آن پنجره‌ی بزرگ توجه کنید – اندازه‌ی این پنجره برای آشپزخانه اندکی بزرگ است. طراحی شده توسط: Paul Bernier Architecte

آشپزخانه‌ی مدرن صنعتی


آشپزخانه‌ی مدرن کوچک با سبک صنعتی نوگرا به همراه کابینت‌های شناور، دیوار گچی، ستون بتنی و دیوارهای آجری نمایان.

زمانی که شما آشپزخانه‌ی خود را به روز می‌کنید، ممکن است یک طراحی مدرن چیزی باشد که شما آرزوی آن را داشته باشید. به هر حال، اغلب درک شما از طرح یک آشپزخانه‌ی مدرن، بسیار متفاوت از درک یک طراح است. درحالی‌که شما ممکن است فکر کنید طرح‌های مدرن حاوی مبلمان، لوازم و رنگ‌هایی است که در حال حاضر دارای محبوبیت بوده، اما طراحان از ایده‌هایی استفاده می‌کنند که مربوط به گذشته هستند.

تعریف طراحی مدرن

طراحی‌های مدرن به لحاظ طراحی داخلی شامل یک دوره زمانی به خصوص هستند، دقیقاً دهه 1920 الی 1950 که هرگز تغییر نمی‌کند. برخی از مردم، آشپزخانه‌های مدرن اواسط قرن را دارند. این طراحی‌ها حاوی خطوط تمیز، مصالح طبیعی و یک سبک مینیمالیست هستند. اگر این نوع طراحی چیزی است که شما می‌خواهید، بنابراین، طرح‌های متعددی از آشپزخانه‌های مدرن وجود دارند که ممکن است از آن‌ها خوشتان بیاید.
به هر حال، بیشتر مردم زمانی که به دنبال طرح مدرن هستند، در حقیقت طرح‌های معاصر را می‌خواهند که این مطلب در حقیقت همین مساله را مطرح می‌کند. ما به مدت ماه‌ها در این باره بحث کردیم که آیا به یک تعریف ثابت پایبند بمانیم یا زمان معاصر را نیز پیش روی آن باز بگذاریم. کمال‌گراها از این ایده‌ی ما بسیار خوششان نخواهد آمد و من این را کاملاً درک می‌کنم، اما در پایان روز، ما انتخاب کردیم تا چیزی را که مردم می‌خواهند به آن‌ها ارائه کنیم که به صورت طرح‌های مدرن و معاصر هستند.

کف سازی

محققین در مطالعه‌ای با بیش از 1.78 میلیون آشپزخانه، دریافتند که تقریباً 11 درصد از این تعداد به صورت مدرن بودند، با وجود این، این سبک با داشتن چوب سخت به عنوان یکی از رایج‌ترین مواد برای کف‌پوش، هم‌راستا با سایر سبک‌ها قرار می‌گیرد. برخلاف تمامی محصولات کامپوزیت در بازار برای بهبود منازل، چوب طبیعی همچنان برای بسیاری از سبک‌ها مورد علاقه است.

مواد و سبک‌های کابینت

پرداخت‌های کابینت‌ها در آشپزخانه‌ها با طرح‌های مدرن اغلب به صورت اکریلیک با کابینت‌های چوبی بسیار براق و پانل‌های تخت هستند. در حقیقت، تقریباً 66 درصد از آشپزخانه‌های مدرن دارای طراحی کابینت صاف هستند. از آنجایی که این طراحی دارای خطوط صافی است، کابینت سازی با پانل‌های صاف معمولاً در این آشپزخانه‌ها انجام می‌شود.
چوب برای طراحی معاصر، معمول‌ترین ماده است که طراحی رویه‌ی آن به صورت صاف است. گاهی اوقات از تزئینات بسیار استفاده می‌شود اما چنین موردی در سبک دیگری از آشپزخانه قرار می‌گیرد.
کوارتز مهندسی‌شده برای رویه‌های کابینت در آشپزخانه‌های مدرن، معمول‌ترین نوع مصالح هستند به‌طوری‌که گرانیت با فاصله نسبتاً زیاد از آن در جایگاه دوم قرار دارد.

آشپزخانه با هر اندازه

آشپزخانه‌های مدرن به هر اندازه‌ای می‌توانند باشند، از آشپزخانه کوچک با یک دیوار گرفته تا آشپزخانه‌های بسیار بزرگ. در حقیقت، بهره‌وری‌های مدرن، ویژگی‌های مدرن را برای فضاهای کوچک آشپزخانه‌ای به سبک قوی تبدیل کرده‌اند. استفاده از یک جزیره‌ی مرکزی و یا یک کانتر برای تعریف فضای آشپزخانه از فضاهای ناهارخوری یا نشیمن نیز امری معمول است، زیرا آشپزخانه‌های با پلان باز بسیار محبوب هستند.
جزیره‌ها یا کانترها نیز می‌توانند فضایی را برای خوردن در آشپزخانه فراهم آورند که این چیزی است که بسیاری از مالکین منازل خواستار آن هستند. طراحی‌های مدرن در کنار کارایی مناسب برای هر اندازه‌ای از آشپزخانه، همچنین برای چارچوب‌های متفاوت نیز به خوبی به کار می‌روند.
خواه به شکل L باشد و یا دارای یک دیوار، خطوط صاف و سبک مینیمالیست می‌تواند برای بیشتر قالب‌ها به کار رود.
اگر آشپزخانه‌هایی بدون سروصدا و تمیز را دوست دارید، بنابراین ممکن است دریابید که طراحی مدرن برای خانه‌ی شما مناسب است.

نورپردازی آشپزخانه مدرن

بدون شک، دو گزینه‌ای که بیشتر از همه برای نورپردازی در آشپزخانه‌های مدرن و معاصر به کار رفته‌اند، ترکیبی از چراغ‌های ثابت و آویزان است. چراغ‌های ثابت روشنایی گسترده‌ای را به فضا ارائه می‌کند درحالی‌که چراغ‌های آویزان، سطح جزیره‌ها یا شبه‌جزیره‌ها را روشن می‌کنند.
به هر حال، تمامی چراغ‌های آویزان نیز نیاز را برطرف نمی‌کنند. این نوع چراغ‌ها باید دارای طراحی مدرن یا معاصر باشند. به تصاویر متعدد در این مقاله توجه کنید تا ایده‌ای از مثال‌های موجود دریافت کنید.

اسباب و وسایل آشپزخانه مدرن

در مورد اسباب و وسایل برای آشپزخانه مدرن، 3 حالت در نظر گرفته می‌شود :
1- فناوری‌های پخت کنونی: مثال‌هایی از فناوری‌های کنونی برای پخ و پز که محبوب هستند شامل روش کیسه پزی (sous vide)، سرخ کردن با هوا، فر بخار، دم کردن، تهیه قهوه سفارشی و تصفیه آب می‌شوند.
2- طراحی مدرن: وسایل مدرن می‌توانند به صورت فولاد سیاه رنگ یا ضدزنگ باشند. در برخی از موارد، چیزی که شبیه قرمز یا آبی به بیرون بزند نیز خوب خواهد بود. برخی از این وسایل دارای سطوح کاملاً لختی هستند، درحالی‌که برخی دیگر چنین نیستند. تنوع در این مورد بسیار زیاد است. در پایان روز، وسایل مدرن در تمامی طراحی‌های آشپزخانه به کار می‌روند.
3- فناوری‌های هوشمند: وسایل امروزی دارای برنامه‌های موردعلاقه‌ی پخت‌وپز هستند، بنابراین شما می‌توانید از راه و یا با صدا آن‌ها را کنترل کنید. ما در آغاز راه چنین فناوری‌هایی هستیم، اما بسیار شگفت‌انگیز است و به سرعت پیشرفت خواهد کرد.
به راهنمای وسایل هوشمند آشپزخانه در اینجا مراجعه کنید.

فضای بین کابینتی مدرن

کاشی‌های مترویی و نیز کاشی‌های سفید معمولی و حتی کاشی‌های رنگی به خوبی برای این فضاها به کار می‌آیند. موزاییک گزینه‌ی خوبی برای سبک مدرن نیست. شما به یک طرح خالص و تک رنگی نیاز دارید تا با طراحی کلی مدرن و ساده همخوانی داشته باشد. به هر حال، برای آشپزخانه‌های معاصر، گزینه‌ها به نظر بینهایت هستند – رنگ‌های خاکستری و خاکی و حتی رنگ‌های روشن‌تر به یک آشپزخانه معاصر ظاهری می‌دهد که همواره جدید به نظر بیاید.

صندلی‌های پیشخوان

بسیاری از آشپزخانه‌های سبک معاصر دارای صندلی‌های پیشخوان در جلوی جزیره‌ها و شبه‌جزیره‌ها هستند. این یک ویژگی مشخص از آشپزخانه‌های امروزی است. شما می‌توانید سبک روستیک مدرن، مدرن خالص و یا هر سبک دیگری را انتخاب کنید. شما قطعاً می‌خواهید تا صندلی‌های شما در عین داشتن راحتی، نشان دهنده سبک خاصی نیز باشند.

سینک و شیر آب

نوآوری در سینک و شیر آب با توجه به طراحی و ویژگی‌های آن‌ها، خارق‌العاده بوده است.
طراحی: انواع بسیار مختلفی از سینک ها و شیرهای آب برای آشپزخانه وجود دارند که در سبک طراحی معاصر هستند.
ویژگی‌ها: علاوه بر ارائه‌ی و گرفتن آب، شیرهای آب می‌توانند کشیده شوند و یا از طریق یک حسگر کار کنند، بلافاصله آب داغ فراهم کنند و بسیاری ویژگی‌های دیگر. نوآوری در این بخش شگفت‌انگیز است.


تحریریه معماری آرل
منبع :modern-kitchen-ideas

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7879.html