ویلایی کوچک که بزرگ فکر می‌کند

تحریریه معماری آرل

ویلایی کوچک که بزرگ فکر می کند. ردپای کوچکی از ساده سازی به مفهوم کم هزینه بودن. این ایده ای است که ما در مورد طراحی یک خانه برای زن و شوهری جوان در سایتی احاطه شده توسط دیگر خانه های تک خانوار درغرب گوتنبرگ داشته ایم. برای دوری از دید همسایگان با طرح حیاط خلوت به داخل بنا پناه بردیم. زیباترین منظره به سمت درختان بلند از بدنه ی معماری به سمت جنوب شرقی، موجب شد تا حیاط محصور را از آن جبهه باز کنیم.

این ساختمان به آرامی بر روی ستون ها قرار گرفته است، نیم متر از سنگ بستر گرانیتی و از زمین سرد بالاتر قرار می گیرد. این گونه برای رسیدن به ساختمان به یک پله و رمپ (قابلیت دسترسی) در امتداد سمت خالی شمال شرقی نیاز داریم. کف بالایی حیاط خلوت از عرشه ای پر از تیر ساخته شده که با پله هایی به زمین اطراف می رسد.

در داخل، این خارج است که چیره می شود. آشپزخانه باریک با میز ناهاخوری طویلش نقشی از تغییر فصول را در حیاط بازی می کنند. پنجره ی بلندی که از کف به سقف می رسد و درب های کشویی وسیع، مرز بین داخل و خارج را پاک می کند. گرچه یک کلیشه، اما کار ساز است.
یک نردبان شیب دار تا اتاق کار وجود دارد (بله، یک نگاه اجمالی به دریا از آن بالا می توان زد) و با خاطره انگیزی اگرچه کم تو را به تراس سقفی در بالا می برد. در صورت نیاز به اسکان کودکان در آینده، اتاق های اضافی در اطراف حیاط ساخته می شود.

دیوار ورودی برای نگه داشتن یک شومینه (دودکش به عنوان بخشی از چشم انداز سقف) با یک سکوی ساختگی، یک اتاق برای اجتماع، آشپزخانه (پشت با پشت با اتاق تاسیسات در بیرون) و یک مانع هوایی در مدخل سرویس بهداشتی مهمان ضخیم شده است.
نمای خارجی سراسر ملبس به چوب سفید کاری شده (سیستم چوب اصلاح شده) که به طور صحیح پوشانیده و به رنگ خاکستری رنگ پریده ای تغییر یافته است.


ویلا کریستینا

موقعیت: گوتنبرگ سوئد
کارفرما: خصوصی
مصالح: خشت
تاریخ طراحی: ۲۰۱۳
تاریخ ساخت: ۲۰۱۴
مساحت زمین: ۸۹۷ متر مربع
مساحت ساخت: ۱۸۲ متر مربع
معمار: شرکت معماری وینگارد/ گرت و کارین وینگارد



تحریریه معماری آرل
منبع : مجله ویلا ، آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7857.html