سخنان معماران بزرگ دنیا

تحریریه معماری آرل
همه معماران دنیا از خود میراثی باقی گذاشته اند که این میراث قدرت طاحی است.نام هایی مانندفرانک گری (Frank Gehry)،فرانک ليود رایت (Frank Liyad Wright)،آنتونی گادی(Antoni Gaudi)،فیلیپ جانسون (Philip Johnson)،رنزو پیانو (Renzo Piano)،سزار پلی (Cesar Pell ) زاها حدید (Zaha Hadid)،یومينگ پی (Leoh Ming Pei)،رم کولاس (Rem Koolhaas)،دانیل لیبسکسند (Daniel Libskind)،سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava) معماران ذکر شده به دلیل فکرناب و خلاق خود معروف شدند.جدای از ایده های ناب برای پروژه های مختلف،آن ها میراثی برجای گذاشته اند که شاید این میراث چیزی جز کلام و متن معماری آن ها نباشد.


فرانک گری (Frank Gehry) نمی دانم چرا مردم معماران را استخدام می کنند و به آنها می گویند که چه کاری را انجام دهند.
فرانک گری در ۲۸ فوریه ۱۹۲۹ متولد شد. این معمار کانادایی به دلیل طراحی و ساخت بناهای خاص در دنیا معروف است. در لیست پروژه های او نمونه هایی از مکان های باشکوه مانند سالن کنسرت والت دیزنی و همچنین موزه گاگینهام یا خانه رقص، نیز دیده میشود.
رنزو پیانو (Renzo Piano) معماری شغل پرخطری است. اگر نویسنده ای کتاب بدی بنویسد، مردم آن را نمی خوانند. اما اگر معمار کار نه چندان خوب ارائه دهد برای صد سال نام بدی از خود به جای گذاشته است.
رنزو پیانو در سال ۱۹۳۷ در جنوآ، ایتالیا در خانواده ای معمار به دنیا آمد. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتبا از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد که این بازدیدها تجربه های علمی و کارآمدی را برای او به ارمغان آورد. همچنین ساختمان نیویورک تایمز را او طراحی کرده است.
يومينگ پی (Leoh Ming Pei) من معتقدم معماری، هنر واقعیت گرایی است. برای رسیدن به هنر باید از پایه و اساس شروع کرد.
آی ام پی که در ۱۹۱۷ متولد شد، کارهای بسیاری از او برجای مانده است از جمله هرم موزه لوور و ساختمان جان اف کندی. او در سال ۱۹۹۰ بازنشسته شد، اما به کار خود ادامه داد.
دانیل لیبسکسند (Daniel Libskind) معماری بر پایه فلز و بتن نیست، عنصر شگفتی پایه و اساس این هنر است.
دانیل لیبسکیند در سال ۱۹۴۶ در لهستان به دنیا آمد. او یک چهره مشهور در معرفی بخش های جدید انتقادی در معماری است. کارهای او عمدتا شامل ساختمان های موسسات بزرگ فرهنگی مثل موزه ها و نمایشگاه ها می باشد. از جمله کارهای او House18 .36.54است که ساختار آن نامتقارن و نامشخص می باشد و با زاویه های مختلف مشخص شده است که ساختار آن نامتقارن و نامشخص می باشد و با زاویه های مشخص شده است.
فیلیپ جانسون (Philip Johnson)معماری در اصل طراحی فضای داخلی است.
فیلیپ جانسون در سال 1906 در کلیولند ایالت اوهایوی آمریکا به دنیا آمد و در طی این دوران به یکی از قدرتمندترین معماران عصر بدل گشت.او نه تنها یک معمار بود، بلکه یک مورخ، نویسنده، منتقد،مدیر موزه و...نیز بوده است. در سال ۱۹۴۹، پس از گذشت سالیانی که به عنوان اولین مدیرموزه های مدرن در بخش معماری به کار خود ادامه می داد، خانه ای شخصی برای خودش در New Cannanواقع در  Connecticutطراحی نمود، همان موضوع پایان نامه اش نیز بود و به خانه شیشه ای معروف گشت.یکی از کارهای او crystal cathedral است که در اورنج کانتی قرار دارد.
 
سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava) نباید دنبال این باشید که با کار خود همه را راضی کنید.
سانتیاگو کالاتراوا (به اسپانیایی Santiago calatrava )معمار برجسته، مهندس سازه و مجسمه ساز اسپانیایی است. او به عنوان یک طراح نخبه در جهان شهرت کسب کرده است. دفاتر کاری او در زوریخ، پاریس، نیویورک و شهرهای دیگر جهان گسترده است. شهرت وی در معماری نوین زبانزد خاص و عام شده است.
رم کولاس (Rem Koolhaas) یک ساختمان از دو بخش ساخته شده است، یک بخش که توسط سازنده آن تصور می شود و دیگری زندگی که در داخل آن جریان می یابد و این دو بخش هرگز شبیه هم نیستند.
او در نووامبر ۱۹۴۴ متولد شد. رم کولاس معمار هلندی است که در دانشگاه هاروارد به تدریس معماری و طراحی می پردازد. از کارهای مهم او می توان كازادا موزیک در پرتغال و سیاتل لایبرری رانام برد، این ساختمان از ۱۱ طبقه شیشه ای و استیل ساخته شده است
سزار پلی (Cesar Pell ) من ساختمان های خود را شبیه به تکه هایی از شهر می بینم، و در طرح های خود آن ها را به شکلی خاص برای شهروندان توضیح می دهم.
سزار پلی در ۲۱ اکتبر ۱۹۲۶ در سن میگوئل توسومان (San Miguel de Tucuman)، آرژانتین متولد شد. او طراح برج های پتروناس در مالزی داده است. این برج ها مانند الماس در این شد است. این برج ها مانند الماس در این شهر میدرخشند،ارتفاع آنها ۷۳٫۵ متر می باشد.
فرانک ليود رأیت (Frank Liyad Wright) پزشک می تواند خطاهای خود را دفن کند، اما معمار ثهه به ببینده خود بگوید این خطا را نبین.
فرانک ليود رأیت در ۸ ژوئن ۱۸۶۷ به دنیا آمد و در سال ۱۹۵۹ در سن ۹۱ سالگی از دنیا رفت. او در طول زندگی خود یک معمار، طراح داخلی و یک نویسنده بزرگ بود. وی بیش از1000 ساختمان را در لیست کارهای خود قرار داد و فلسفه اش این بود که باید هارمونی بین انسان ها و محیط اطراف شان وجود داشته باشد،مفهومی که وی از آن صحبت می نمود معماری ارگانیک نام داشت.یکی از کارهای برجسته او،پروژه آبشار است که در سال 1935 طراحی شد.

تحریریه معماری آرل
منبع:ماهنامه ترمه رسانه

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7831.html