کانسپت بلندترین آسمان خراش هنک کنگ به ارتفاع 700 متر

تحریریه معماری آرل
طراحی بلندترین آسمان خراش برای مهم ترین شهر خودمختار چین با 700 متر ارتفاع، دربرگیرنده عوامل معماری و اقتصادی در مقیاس کلان می باشد که ویژگی ها شهرسازی، بصری و اقتصادی هنک کنگ را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد. معماری آسمان خراش هنک کنگ با برگزاری یک مسابقه معماری و طراحی صورت گرفت و طرح گروه معماری Adrian Smith + Gordon Gill به عنوان برنده انتخاب گردید. 

آسمانخرش هنک کنگ برای تبدیل شدن به بلندترین ساختمان چین می بایست بین تپه های دامنه پارک طبیعی دانگ چنگ و پارک ملی دایون قرار می گرفت. آسمان خراش فوق مرتفع هنگ کنگ بیشتر با یک هدف جامع طراحی شده: نمادی برای بُعد اقتصادی فضای اقتصادی و مجسمه ای به بلندای قدرت اقتصادی شهر که مظهری در خور خط آسمانه هنگ کنگ باشد. فدراسیون بین المللی آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد: طراحی آسمان خراش هنگ کنگ به مانند یک کاراکتر انسان گونه است که شیوه ای آبستره را برای معرفی افتخارآمیز یک ورزشکار در حال تمرین و تقلا به نمایش گذاشته تا فرصتی در خور برای ارائه یک نمایش جهانی را بدست بیاورد. نتیجه، بیان یک کانسپت شبیه به فیگور عضلانی است که با مرتفع شده، عناصر و بافت کاراکتر ساختمان را به صورت شماتیک به نمایش می گذارد.

در بالاترین قسمت فضاهای عملکردی، یک پلازای گسترده برای تماشای مناطق دیدن شهر برای عموم طراحی شده است. برج جدید هنگ کنگ به یکی از اصلی ترین مناطق اداری تبدیل خواهد شد که شامل توسعه دفاتر اداری و فضاهای مسکونی خواهد بود. پروژه آسمان خراش هنگ کنگ با 700 متر ارتفاع، یکی از بلندترین ساختمان های جهان خواهد بود، و طبق پیش بینی به منطقه ای از ساختمان های بلند ادغام اضافه خواهد شد که دهکده ای از بلندمرتبه سازی است. آسمان خراش هنگ کنگ با فضاهای بزرگ عمومی همچون: مغازه های تجاری، خانه های مسکونی و فضاهای فرهنگی که به ساختمانی اداری پیوند خورده اند، تنوع زندگی اجتماعی را به این بخش از شهر تزریق خواهد کرد تا کمی از کاربری های خشک بیزینسی را بکاهد.

اما شاید مهم ترین جنبه پروژه آسمان خراش (به غیر از بُعد اقتصادی بین هنگ کنگ و شنزن) اهداف زیست محیطی آن باشد که توانست گواهینامه LEED Platinum را کسب کند. متریال نمای شیشه ای ساختمان با کارایی بالا در کاهش گرمای ساختمان و پاسخگویی به نیازهای زیست محیطی در 4 فصل این پروژه را به شاخص ترین ساختمان بلند تبدیل خواهد کرد. با این حال طراحی نما به گونه ای است روشنایی استراتژیک طبیعی را به منظور راحتی و آسایش کاربران در داخل مهیا کند. الگوی طرای نما و محور قرارگیری پوسته های شیشه ای باد شرق به شمال شرق را دریافت کرده و نسیم خنکی را جهت تهویه در فصول گرم به داخل فضاهای عمومی هدایت می کند.

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7828.html