خطای بصری در طراحی داخلی شوروم و فروشگاه کفش زنانه


تحریریه معماری آرل
طراحی و دکوراسیون داخلی این شوروم و فروشگاه در فضایی با متراژ 186 متر مربع به منظور شورومی برای نمایش کفش های زنانه و همینطور برای ملاقات ها و انجام پروسه طراحی کفش ها صورت گرفته است.
سقف و کفپوش های چوبی رنگ آمیزی شده در کنار آینه های گرد و  طرح منحنی نارنجی-قهوه ای رنگ به کار رفته درکف از عناصر منحصر به فرد در این فروشگاه محسوب می شوند که آینه بزرگ قوسی شکل با لبه سیاه منحنی مانند درگاهی بزرگ  به نظر می رسد لازم به ذکر است طرح منحنی نارنجی-قهوه ای رنگ منتهی شده به آینه در کف در ایجاد  این خطای دید نقش موثری دارد و المان های طراحی داخلی در کنار هم فضا را بزرگتر نشان داده و تصویری متفاوت و منحصر  به فرد را برای کاربران فضا ایجاد می کنند.

طراحان در توضیحات پروژه نیز به ارتباط طرح منحنی کف با  آینه و نقش آن ها برای ایجاد خطای بصری و گشوده تر شدن فضا تاکید نموده اند و از این عناصر به عنوان اجزای اصلی دکوراسیون نام برده اند.
از سوی دیگر آینه ای با فرم دایره ای در فضا طراحی شده که مانند پنجره ای با فریم مشکی در انتهای فضا قرار گرفته است. از اهداف طراحان برای کاربرد آینه ها، افزودن احساسات زیبایی شناسی و افزودن جوانی و پویایی و روحیه مثبت در فضا است که به نحوی هوشمندانه و با ظرافت خاصی طراحی شده است.

پایه های میز با الهام از کفش های پاشنه تخم مرغی و در هماهنگی رنگی با راه منحنی موجود در کف به صورت تخم مرغ بزرگی در زیر میزها به عنوان پایه میزها طراحی شده است که این شکل تخم مرغی به تنوع بصری و جلوگیری از یکنواختی فرم ها در دکوراسیون کمک زیادی کرده است و برای هماهنگی تم های رنگی، برای لبه میزها از رنگ آبی به کار رفته در فضا استفاده شده است.




طراحی داخلی شوروم از ترکیب دلپذیر، فرم ها، متریال ها و رنگ ها تشکیل شده و در طراحی فضا سعی شده تا اجزا و المان های دکوراسیون منجر به وجود زیبایی و عملکرد متناسب در کنار هم گردد.
خطوط نرم و منحنی به کار رفته در روشنایی آویز سقفی ، صندلی های آبی و جایگاه منحنی آن ها و خطوط نرم موجود در قفسه بندی برای ایجاد الگوی بصری متعادل و در هارمونی با فضا صورت گرفته تا از شکل های خطی و مستطیلی با زوایای تیز  در تضاد با سایر اجزا اجتناب نماید.



دکوراسیون و طراحی فضا دکوراسیونی مطلوب و در تعادل و جاذب برای کاربران ایجاد کرده که با فضای مدرن و ساده در حین هماهنگی رنگ ها و متریال ها می تواند کفش ها را به صورت برجسته به نمایش گذاشته و توجه را به سمت آنها معطوف نماید.



تحریریه معماری آرل
منبع: dezeen


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7800.html