طراحی داخلی کافه قنادی با پنجره های مثلثی/کانسپتی متفاوت

تحریریه معماری آرل
ماسا دومین شعبه بزرگ کافه قنادی شهر است که توسط خواهران ویلیگاس در سال 2011 افتتاح و همچنین توسط Studio Cadena طراحی شده است. چشم گیرترین قسمت طراحی در کافه قنادی ماسا پنجره های آن است،پنجره های بزرگ مثلثی و طراحی یکپارچه فضا از ویژگی های اصلی طراحی این کافه قنادی در شهر کلمبیا می باشد. ترکیب متریال بتن درجا دیوارها با آجرهای قرمز کنتراست زیبا و جالبی را  درهر دو زاویه درونی و بیرونی  ایجاد کرده است.

این پنجره ها با ظاهریی متفاوت،جالب و به یاد ماندنی در خاطر هرکس می ماند. شکل خاص بازشو ها و کاهش مساحت در قسمت بالایی باعث کاهش استفاده از میزان شیشه،اتصال آن به زمین و.. می شود. این طراحی باعث ارتباط بیشتر فضای درون و بیرون را فراهم می کند.

پنجره های دایره ای بزرگ در آشپزخانه طراحی شده که مراجعه کننده گان  میتوانند از پشت شیشه فضای درونی آشپزخانه را مشاهده نمایند. استفاده از شکل دایره در تمام فضای درونی کافه قنادی؛ مانند آینه های روی دیوار و فانوس های آویزان از سقف ادامه داشته است.

رو به روی پیشخوان مجموعه ای از صندلی ها قرار گرفته تا فضاهای مختلف ازهم تفکیک شوند. در این طراحی تمام قسمت های مختلف بهم متصل اند و تفکیک به گونه ای انجام شده که صمیمیت بین قسمت های مختلف حفظ گردد.

بنابر گفته معمار پروژه : در هر رستوران با وجود باز نبودن تمام فضا، ممکن است از فضاهای مجاور بویی به مشام برسد یا دکوراسیون خاصی را ببینیم. در این کافه قنادی کیک،شیرینی و نان از پشت صندلی چوبی و پیشخوان بتنی در معرض نمایش قرار گرفته است.


تحریریه معماری آرل
نویسنده : مهدیه عزتی
منبع:dezeen.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7789.html