طراحی هتل در ارتفاعات برفی برای تعطیلات زمستانی

تحریریه معماری آرل
طراحی هتل در ارتفاعات سرد و برفی یک چالش سخت و بخصوص برای معمار، و فضایی دلنشین برای علاقمندان به مناظر کوهستانی و ورزش های زمستانی است. هتل ارتفاعات آلپ در کشور ایتالیا با بازسازی پناهگاه زالینگار آغاز گردید و مدل جدیدی از فضای اقامتی/گردشگری را خلق نمود. پروژه هتل مرتفع مثالی بارز از مداخله تاریخی، و بازیابی سایت در ارتفاعات به شمار می رود.

تغییر کاربری انبارهای قرن نوزدهمی از یک کلبه کوچک به هتلی فروتنانه جذابیت بصری و عملکردی روستاهای آلپ را چند برابر کرده است. هتل تایرلون تلفیقی از یک فضای سنتی، راحت، پایدار با کیفیت بالا می باشد. هتل تایرلون با حداکثر جنبه های حفاظت از محیط زیست ساخته شده است. این پروژه توسط استودیو معماری noa طراحی شده، که یک استودیو معماری در جنوب تایلند می باشد. مدتهاست که این شرکت به توسعه نوآورانه مدل های پایدار و حفاظت از محیط می پردازد. (طی بررسی سایت Dezeen شرکت معماری noa جزء 20 کمپانی بین المللی معماری است که در زمینه معماری پایدار اقتصادی فعالیت می کند)

هتل تایرلون سال 2017 تکمیل گردید و فضاهای جدید را بدون تغییر حجم کلبه قدیمی ایجاد نمود. دلیل حفظ کالبد اصلی و گسترش ندادت آن حفظ ارزش های تاریخی منطقه و روستا بود تا یک ساختمان بزرگ که سنخیتی با بافت اصلی منطقه ندارد، روستا را تحت الشعاع قرار ندهد. طراحی هتل ترکیبی شیوه های مدرن معماری، بررسی سبک معماری محلی و قدیمی مردم آلپ و مصالح بوم آورد است تا ساختمان با اقلیم منطقه همزاد پنداری کند. 

پروژه هتل ارتفاعات آلپ به روابط بین زمینه و معماری پروژه پرداخته است. طراحی نمای هتل یک ترکیب شطرنجی کلاسیک از کلبه های آلپ می باشد که با شیوه ها و اتصالات مدرن ساخته شده تا بنا از کیفیت اجرایی بالایی برخوردار باشد. دلیل دیگر طراحی نما به خاطر سیستم پیچیده اقلیم آلپ است تا استقامت ساختمان در طی سالیان متمادی را کاهش ندهد. از یک سو متریال و فرم های سنتی بهترین ترکیب موجود برای اجرای یک هتل با هزینه ای اقتصادی محسوب می شود. کلبه زالینگر ابتدا در قرن نوزدهم در ارتفاع 2200 متری قرار گرفته بود. 















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7786.html