ویدئوی 19 خانه مسکونی نامتعارف که زندگی را برای صاحبانشان نامتعارف می سازد

 
تحریریه معماری آرل
پیش از این در سایت گروه معماران آرل مطالبی راجع به خانه های عجیب، خانه های کوچک، خانه های بزرگ، خانه های گرانقیمت و ... را معرفی کرده ایم. همه عناوین بالا جالب توجه اند، اما اگر طراحی یک خانه مسکونی، محل قرارگیری آن و یا علاقمندی کارفرما نامتعارف باشد چطور؟ می توانید فضای مسکونی یک شخص را به طور کامل شبیه زمین اسکیت طراحی کنید، و یا آنرا درون هواپیما تعبیه کنید؟ اگر تمام آپارتمان از شیشه ساخته شده باشد چطور؟
این ویدئوی 19 خانه نامتعارف را به شما معرفی می کند که تا همین امروز مورد استفاده قرار گرفته و یا به عنوان فضای نمایشگاهی مشهور توسط علاقمندان بازدید می شوند. برای تماشای این ویدئوی جالب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
1.خانه شفاف، ژاپن
این خانه در ژاپن بسیار کمیاب است. تمام دیوارهای بیرونی و درونی، و حتی سقف خانه شیشه ای می باشد. تنها عرصه ای که در این آپارتمان قابل مشاهده از خیابان نیست، فضای سرویس بهداشتی و حمام آن می باشد.
2.خانه اسکیت بورد، آمریکا
این آپارتمان که در مالیبوی کالیفرنیا واقع شده یک زمین اسکیت تمام عیار میباشد. تمام سطوح بیرون و درونی خانه یک فضای اسکیت عظیم و بزرگ می باشد. صاحب خانه قهرمان اسکیت باز دنیا، پیر آندره سنیزرگ می باشد. آپارتمان به سه سطح مجزا تقسیم شده که می توان بر روی دیوارها، سقف، مبلمان و برخی دکورها اسکیت بازی کرد.
3.باریک ترین خانه دنیا، لهستان
خانه ای که به باریک ترین آپارتمان دنیا شهرت داشته و بین فضای باریک یک کوچه در ورشو لهستان قرار گرفته است. این خانه تک کاربره دارای مبلمان و دکوارسینی محدوده به اندازه یک نفر می باشد برای ارتباط بین طبقات بالا تا پایین از نردبان استفاده شده است. پهنای آن بین 92 تا 152 سانتیمتر متغیر است.
4. برج مخزن آب قدیمی، بلژیک
می‌توانید تصور کنید روزی در بنایی قدیمی که حدود 100 سال پیش ساخته شده و حتی دوره‌ای به عنوان مخفیگاه نازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته زندگی کنید. حالا به اینها ارتفاع 100 پایی این بنا را نیز اضافه کنید. اما در سال 2007 استودیوی طراحی بم (Bham) در اقدامی جالب توجه عملیات مرمت و نوسازی این بنا را بر عهده گرفته و آن را به صورت آپارتمانی در 5 طبقه برای یک خانواده بازسازی نمود.
5.خانه عصر حجری دیک کلارک، آمریکا
این خانه یک طبقه که در دل صخره کنده شده است از بیرون شبیه به خانه سنگی است که ویلیام و فرد از شخصیت‌های کارتون کلاسیک دهه 60 یعنی خانواده فلینت‌ستون در آن زندگی می‌کردند. این منزل صخره‌ای یک اتاق خواب،‌ دو حمام، یک اجاق و تعداد زیادی پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای دارد که به مناظر زیبایی از دره سرانو Cerrano، کوه بونی Boney، اقیانوس آرام و غروب زیبای خورشید دید دارند. این بنا و زمین‌های اطرافش روی هم 22 جریب مساحت داشته و در انتظار مالکی جدید روزشماری می‌کنند.
6.کوچکترین خانه دنیا، آلمان
آرشیتکت برلینی ون بو منتزل (Van Bo Mentzel) اقدام به طراحی منزلی با یک متر مربع مساحت کرده که عنوان کوچک‌ترین خانه جهان را از آن خود کرده است. این خانه که از چوب ساخته شده می‌تواند به عنوان استراحت‌گاه، کیوسک قابل حمل و حتی یک اتاق اضافه در منزل مورد استفاده قرار گیرد. این منزل کوچک با 40 کیلو وزن سبک بوده و در نتیجه می‌توان به راحتی به صورت عمودی و افقی از آن استفاده نمود. این خانه از پیکر بندی چوبی، پنجره کشویی و یک در فقل دار تشکیل شده است و همچنین دارای چرخ می‌باشد که جابجا کردن آن را به سادگی امکان پذیر می‌نماید.
7. خانه سرسره ای، ژاپن
استودیوی طراحی لول (Level) در کشور ژاپن خانه‌ای غیر معمول را در سه طبقه برای خانواده‌ای طراحی کرده که دارای سرسره‌ای است که هر سه طبقه را پوشش می‌دهد. یک طرف این خانه دارای تعدادی پلکان و راهرو بلند است و طرف دیگر دارای یک مسیر سرازیری دایره‌ای شکل که حول قسمت مرکزی خانه می‌چرخد. این خانه قابل توجه در شهر توکیو قرار داشته و 1.763 فوت مربع مساحت دارد. شاید بد نباشد سری به این خانه زده و از صاحبخانه درخواست کنیم اجازه دهد کمی خاطرات کودکی را مرور کنیم.
8. خانه سنگی، پرتغال
صاحب این خانه هم قصد داشته مانند دیک کلارک یک فضای عصر حجری بسازد، اما هرگز قصد نداشته خانه اش شبیه فضای عصر حجری درون کارتون تبدیل گردد. این خانه از 4 تخته سنگ بزرگ ساخته شده که سقف، کف و دیوار خانه را تشکیل می دهند. این اواخر خانه سنگی پرتغال به عنوان موزه توسط عموم بازدید می شود.
9. خانه تبدیل شده، هلند
گروه معماری زکZecc ‌ دو کلیسای متروکه در شهر اولترشت در کشور هلند را نوسازی کرده و به صورت دو خانه مدرن امروزی برای اقامت خانواده‌ها باز سازی نمودند. فضا سازی درون منزل بسیار زیبا و چشم نواز است هر چند عناصری در معماری آن دیده می‌شود که باعث می‌گردد چندان هم از اقامت در این منزل احساس راحتی نداشته باشید.
10. خانه صدفی غول پیکر، مکزیک
این خانه با الهام از آثار گائودی و فرانک لوید رایت ساخته شده و دارای سطوحی نرم، پلکان‌های مارپیچ و شکلی طبیعی است به طوری که حقیقتا احساس می‌کنید درون صدف یک حلزون زندگی می‌کنید. خانه حلزونی شکل زیبا که توسط معماری به نام خاویر طراحی در سال 2006 ساخته شد. این خانه با معماری عجیبش برای یک خانواده 4 نفره طراحی شده که از زندگی در شهر خسته شده و تمایل داشتند زندگی در طبیعت را تجربه کنند.
11. عمارت Khao Phing Kan، تایلند
این عمارت یک خانه و جزیره است که در جزایر جیمز باند کشور تایلند واقع شده است.طراحی داخلی خانه کائو فینگ خان تماما توسط خود سنگ های صخره می باشد که همگی تراشیده شده اند. برای رسیدن به این خانه حتما باید سوار یک قایق شوید. البته یک دسترسی دیگر توسط یک تلکابین منفرد از روی صخره روبروی ویلا هم وجود دارد. این بنا از عجیب ترین و منحصربه فرد ترین بناهای معماری به شمار می رود.
12. خانه سفینه فضایی
این خانه به سادگی کانسپت خود را با ظاهر بیرونی خود توضیح می دهد. طرح این فضای مسکونی شباهت زیادی به سفینه فضای فیلم سینمایی ای-تی (ET) یا سفینه پیشتازان فضا دارد. این منزل در 1973 طراحی و ساخته شده و داخل آن ده ها بار در طول این سال ها تغییر کرده است. خانه سفینه فضایی از فلز و بتن ساخته شده است. متراژ این خانه 2 هزار فیت مربع می باشد.
13. خانه بوئینگ 727
یکی از نامتعارف ترین خانه های دنیا که در می سی سی پی آمریکا واقع شده است. زمانی که مالک خانه خود را در آتش سوزی از دست داد، با گوش دادن به پیشنهاد عجیب برادرش یک بوئینگ اسقاط 727 را خریداری کرده و به خانه خود تبدیل نمود. مالک خانم خانه 2 هزار دلار برای این هواپیما پرداخت کرده است. 4 هزار دلار هزینه جابجایی از گورستان هواپیما به سایت بوده و 25 هزار دلار برای تبدیل آن به خانه ای رویایی هزینه شده است.
14. خانه های مکعبی، هلند
خانه های مکعبی از 38 خانه کوچک تشکیل شده که بر روی بنایی قدیمی ساخته شده اند. هر خانه شامل سه طبقه مجزا میباشد.
15. خانه های حبابی، فرانسه
مالک این خانه یک طراح فشن به نام پیر کاردن می باشد و در جنوب فرانسه واقع شده است. این خانه شامل 4 هزار متر مربع فضای زندگی می باشد که از 10 اتاق خواب، سه استخر شنا و آمفی تئاتری است که گنجایش 500 نفر را داراست. همچنین منظره این خانه رو به دریای مدیترانه یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.
16. خانه تنه درخت
خانه تنه درخت با تراشیدن درون یک درخت قطور و بزرگ در کالیفرنیا ساخته شده است. این خانه با برش یک درخت چوب قرمز 2100 ساله را به خانه شخصی خود تبدیل کرده است. پس از قطع درخت 8 ماه طول کشید تا این تنه تراش بخورد و به فضایی برای زندگی تبدیل گردد. این خانه 42 تن وزن داشته و امروزه به عنوان موزه مورد بازدید قرار میگیرد.
17. خانه فلزی، آمریکا
خانه فلزی محصول خلاقیت یک مجسمه ساز تگزاسی به نام رابرت برونو بوده که 1500 تن فلز ساخته شده است. این خانه سه طبقه بوده و 23 سال زمان برد تا برونو این خانه را تکمیل کند.
18. خانه بشکه خیارشور، آمریکا
خانه بشکه خیارشور دو خانه متوسط است که به لحاظ بصری به بشکه شباهت دارد و در شهر میشیگان واقع شده است. این خانه 16 فیت ارتفاع داشته و دو طبقه می باشد. خانه ای دوبلکس که اتاق های خواب در طبقه دوم قرار دارند و طبقه اول شامل پذیرایی می باشد. فضای بشکه کوچکتر به آشپزخانه اختصاص یافته است.
19. خانه صخره ای ویرتن جنیس، استرالیا
شاید در بین تمام خانه های عجیبی که در بالا نام بردیم، این مورد ترسناک ترین آنها لقب بگیرد. این پروژه یک خانه پیش ساخته است که از لبه یک صخره آویزان شده و توسط سازه های دستک به درون صخره وصل گردیده است. خانه ای 5 طبقه که در هر طبقه یک عرصه تعبیه شده است. تنها راه ورودی خانه از طریق کف پارکینگ بر روی سقف خانه است و ارتباط با طبقات پایین تر توسط راه پله صورت گرفته است.

تحریریه معماری آرل
منبع: یوتیوب

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7758.html