دردسر تازه نورمن فاستر برای ساخت بلندترین برج لندن بواسطه معضلات ترافیک هوایی

تحریریه معماری آرل
طراحی کانسپت برج گل لاله نورن فاستر که ماه گذشته به عنوان یکی از چشم اندازهای بی نظیر لندن معرفی شد، تا به عنوان بلندترین سازه شهر و خط آسمانه شهر لندن تعریف شده بود. با این حال کمتر از دو ماه از انتشار این طرح مفهومی گذشته که مسئولین شهر اعلام کردند ساخت برج 1000 فوتی زمانی امکان پذیر است که ارتفاع آن بر روی رادارهای هواپیماها و فرودگاه لندن تاثیری نداشته باشد. به همین دلیل تمام برنامه های مربوط به شروع ساخت این برج توسط شرکت نورمن فاستر و همکاران متوقف شده است.

علاوه بر مشکلات ارتفاع برج، واگن های شیشه ای متحرک که در قالب کره های متحرک برای تماشای چشم انداز شهر بر روی فرم بیضوی بالای برج تعبیه شده، با مشکل مکانیزمی در اجرا همراه خواهد بود. اگر چه لندن پیش از این چشم اندازهای متحرک (چشم لندن یا چشم هزاره) را به اجرا درآورده، اما سایز مکانیزم و واگن طرح پیشنهادی فاستر دو برابر آن است و متحرک بودن آن ممکن است رادار های فرودگاه را به اشتباه بیاندازد. 

در شهر بزرگی مانند لندن علاوه بر خط آسمانه و زیبایی های شهر، استانداردهای منطقه بندی و مقررات اولیه ساختمان بسیار سخت گیرانه است که چنین برنامه های مهمی را فریز می کند. بنابراین پروژه برج گل لاله نورمن فاستر به عنوان یک منبع آشکار به ما نشان می دهد که سازه های متحرک مرتفع باید نسبت به نزدیکی فرودگاه به شهر با ضوابط مشخصی طراحی شوند. از خطرات این برج برای ترافیک هوایی هم بگذریم، کمیته شهرسازی لندن با مخالفت برخی ساکنین نسبت به طرح این پروژه همراه بوده است. با تمام این تفاسیر، فاستر باید در این سن با معضلات زیادی برای اجرایی کردن این پروژه بجنگد.

لینک مطلب جامع برج لاله لندن از نورمن فاستر





تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7751.html