بهترین هتل ها از نظر فناوری

 

تحریریه معماری آرل

با توجه به پیشرفت روز افزون علم در قرن 21 انتظار تکنولوژی های جالب در هر زمینه ای را خواهیم داشت. یکی از مهم ترین قسمت ها بهبود کیفیت خدمات و داشتن زندگی راحت است. می تواند گفت طراحی داخلی هتل ها نیز در راه افزایش رفاه و راحتی برای مراجعه کنندگان و داشتن فضایی خارق العاده گام بر می دارند. در ادامه 5 هتل که دارای تکنولوژی متفاوت نسبت به سایرین هستند را معرفی می کنیم.

هتل Henna-na  - ناکازاکی

به محض قدم گذاشتن در هتل هننامتوجه تمایز آن می شوید؛ زیرا دربان پیر و بی حوصله هتل جای خود را به یک روبات انسان نما و یک دایناسور داده است. این دایناسور به دلایلی انگلیسی زبان است. ربات های یاری رسان به میهمانان خوش آمد می گویند، آنها را پذیرش می کنند و حتی چمدان های شان را به اتاقشان حمل می کنند و در حالی که با میهمانان ارتباط چشمی دارند، به زبان های انگلیسی، ژاپنی، چینی و کره ای با آنها به گفتگو می پردازند. این ربات ها پلک میزنند، تنفس را شبیه سازی می کنند و حتی لحن صدای خود را با توجه به لحن صدای شما تغییر می دهند. یک اسکنر تشخیص چهره نقش کلید کارت ورود به اتاق را برای شما بازی می کند و یک تبلت در اختیار هر میهمان قرار می گیرد. یک روبات خدمتکار (wly) که به شکل لاله است و با صدای شما فعال می شود، میزان روشنایی اتاق را تنظیم می کند، دمای هوا را به شما می گوید و معمولا وظيفه بیشتر کلیدهای سنتی را انجام میدهد. پنل های حسگری که در اتاق تعبیه شده اند، دمای بدن شما را تشخیص می دهند و دمای محیط را مطابق با آن تنظیم می کنند. نام این هتل (Henn - na ) به معنی «عجيب و غريب» است.

 هتل 1000 - سياتل

زمانی که میهمانان هتل ۱۰۰۰ که در مرکز سیاتل واقع شده است می خواهند دیر از خواب بیدار شوند، نیازی نیست علامت «لطفا مزاحم نشوید» را از دستگیره درب اتاق آویزان کنند. هر کدام از اتاق های هتل دارای یک حسگر مادون قرمز است که گرمای بدن را تشخیص می دهد و حضور یا عدم حضور میهمان را بر روی پنل نصب شده روی درب به کارکنان خانه داری نشان میدهد. این تنها یکی از ویژگی های نوآورانه این هتل است. یک زمین گلف مجازی نیز وجود دارد که به میهمانان امکان میدهد در محیطی شبیه سازی شده به تمرین ضربه زدن بپردازند.

 هتل Upper House - هنگ كنگ

هتل Upper House که توسط یک معمار آسایی معروف طراحی شده است، از لحاظ فنآوری کم و کاست ندارد، به طوری که پذیرش میهمانان با استفاده از تبلت PCهای صفحه لمسی انجام می گیرد. اتاق های هتل از طبقه ۳۸ | به بالا قرار دارند، تا مهمانان چشم اندازی نفس گیر از خط افق هنگ کنگ داشته باشند. وای فای پرسرعت و نامحدود، و تلویزیون HD ۴۲ اینچی در تمامی اتاق ها وجود دارد. حمام های بزرگ با دوش های بارانی و وان های سنگ آهکی جداگانه که مجهز به تلویزیون با کنترل صفحه لمسی هستند نیز از موهبتهای دیگر اتاق های هتل هستند.

به هر کدام از میهمان هایک آیپاد تاچ ارائه میشود که دارای مجموعه به روزی از موسیقی های محبوب، بازیها، فیلمها و نیز اطلاعات اضافی در خصوص هتل از جمله یک منوی تعاملی برای روم سرویس و یک راهنمای محلی مفید است. این اقدامات با این هدف انجام گرفته اند که تقریبا تمامی امور در هتل Upper House بدون استفاده از کاغذ انجام شود. اگر علاقه مند به گردشی مجلل و شیک در هنگ کنگ هستید، می توانید از خودروهای دوگانه سوز لکسوز RX450H هتل که تجهیزات فراوانی دارند، استفاده کنید.

هتل Peninsula - توكيو

هتل Peninsula Hotel که در فاصله کمی از مرکز خرید Ginza و روبه روی باغ های وسیع کاخ امپراطوری واقع شده، ۲۶۷ اتاق و ۴۷ سوئیت را در خود جای داده است. پنج نوع سوئیت وجود دارد که هر چه نرخ آنها بالاتر می رود، بزرگ تر و از چشم انداز بسیار بهتری برخوردار می شوند. وای فای در تمامی اتاق ها وجود دارد و در حمام ها نیز تلویزیونهایی تعبیه شده است، اما مهمانان اتاق های نوع Deluxe به بالا از تلفن های بی سیم به همراه اسکایپ برای برقراری تماس رایگان برخوردار هستند.
در اتاق های نوع Grand Deluxe، تلویزیون پلاسما با سیستم صوتی پیشرفته، یک دستگاه دورنگار بی صدا و یک پنل کنترل در کنار تخت برای پرده های موتوردار، ترموستات و چراغ ها نیز وجود دارد. این پنل، کنترل علامت «لطفا مزاحم نشوید» را که روی درب اتاق نصب شده نیز در اختیار دارد. امکانات دیگری که در اتاق های این هتل یافت می شوند عبارت اند از پخش کننده CD / DVD و محل شارژ دستگاههای الکترونیکی، و هم چنین حمام های خروشان فوق العاده که با فشردن یک دکمه تبدیل به سونا می شوند.

 تفرجگاه Arid- لاس وگاس

اتاق های Sky Villa تفرجگاه Aria در اندازههای متفاوتی هستند و هر کدام تا ۷ هزار فوت مربع وسعت دارند. همگی این اتاق ها دارای یک سیستم موسیقی و پهنای باند 100mbps فیبر نوری هستند. کلیدهای اتاق ها به صورت کارت های RFID هستند که با نزدیک شدن شما به درب، آن را باز می کنند. به محض ورود به شما خوش آمد گفته میشود و به صورت خودکار چراغ ها روشن و پرده ها کشیده می شوند. هم چنین می توانید اتاق خود را با استفاده از پنل کنترل نور پردازی، گرمایش، پرده ها و موسیقی به دلخواه خود شخصی سازی کنید؛ برای مثال می توانید ساعت را تنظیم کنید تا در زمان مشخصی چراغ ها روشن شوند و با پخش یک موسیقی از خواب بیدار شوید. تنظیمات دلخواه شما ذخیره و با بازگشت به اتاق، مجدد اعمال می شوند. مهمانان Sky Villa از سواری رایگان با لیموزین از فرودگاه McCarran و میز پذیرش اختصاصی نیز برخوردارند.


تحریریه معماری آرل
منبع:مجله ی ایرانا

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7744.html