طراحی سینمای روباز تابستانه با متریال چوب پنبه های بازیافتی

تحریریه معماری آرل
معماری سینمای روباز مرکز فرهنگی بِلِم ویتوریو گرگوتی به مناسبت تولد 25 سالگی این مجموعه فرهنگی در شهر لیسبون می باشد که توسط گروه معماران Promontorio به اجرا رسیده است. شرکت معماری Promontorio در اقدامی مقتصدانه و جالب، بلوک های ساده و مکعبی از متریال چوب پنبه های بازیافتی را برای فضاسازی سالن سینما به کار برده است. سینمای مرکز فرهنگی لیسبون، کاربری برای گردهم آوری مردم در شب های گرم می باشد.

این پروژه به عنوان ترکیبی از دو فضای باز و بسته بوده که توسط دو ردیف ستون گذاری مکعب های ساده، محدوده سینما را مشخص کرده است. مکعب ها شبیه به ساختاری ویران شده اند که در مرکز حیاط ساختمان فرهنگی لیسبون واقع شده اند، و نقطه عطفی بصری در هسته ساختمان به شمار می روند. هر دو فضایی که با دو ردیف ستون طراحی شده اند، کاربر را به فضاهای مختلفی هدایت می کنند که یکی از آن فضاها سینماست. 

پروژه سینمای روباز احضاری برای دو ایده فضای شاعرانه، و کانسپت عملکردی زمان غیرقابل بازگشت را به زبان معمارانه به تصویر می کشد. نصب و راه اندازی یک ترکیب ساده به شکل هزارتو به عنوان دیوارهای سینما، یک تجربه مفرح و بی نظیر را به بازدیدکنندگان منتقل می کند. مسیرها و ستون های ردیفی این فضا به طور محسوسی کاربران را در مکانی کشف نشده قرار می دهد تا تجربه ای منحصربه فرد از ترکیبات معمارنه دریافت نماید. این پروژه علاوه بر اصل زیباشناختی فضای متراکم، 100 درصد قابل بازیافت بوده می تواند در فضاهای عمومی مورد استفاده قرار گیرد. 















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7734.html