طراحی هتل رویایی مارپیچ با تاثیر از آثار موریس اَشِر

تحریریه معماری آرل
طراحی هتل خلاقانه و مارپیچ "مکانی دیگر" در شهرستان پینگل گیلین کشور چین، جدیدترین پروژه منحصربه فرد استودیو 10 می باشد که دیدگاه متفاوتی نسبت به یک فضای اقامتی را نشان می دهد. فضاسازی و اتاق های پیچیده ساختمان هتل بر اساس فرضیه منحصربه فرد یک گرافیست و نقاش مشهور به نام موریس اشر شکل گرفته است.

تاثیرپذیری از آثار موریس اشر به منظور ایجاد فضایی اسرار آمیز و تفهیم کانسپت بی نهایت، یک محیطی بدون مرز را آفریده که بیشتر بخش های هتل را در مرزهای 2D و 3D ادغام نموده است. عنصری که در آثار اَشِر بر وهم و خیال تمرکز کرده، اما در هتل که لمس فضای سه بعدی امکان پذیر است، به گستردگی فضاهای باریک و کم عرض انجامیده است.

رنگ آمیزی اتاق های هتل با صورتی رنگ پریده و سفید خامه ای، طراحی داخلی را خالصانه تر، رساتر، زیباتر ساخته، و مراجعان را در محیطی بدور از هرج و مرج زندگی های روزمره قرار می دهد. ماهیت زیباسازی بیشتر فضاهای هتل در مخفی سازی نورپردازی ساختمان خلاصه می شود. تعبیه نورهای خطی یا اسپات در محدوده های تاریک یا رنگ های سیاه پنهان شده است تا ماهیت رویایی و هزاتو مانند تابلوهای اشر بیشتر لمس شود. مسیرهای آینه وار و درب های متعدد کاربر را به عرصه هایی هدایت می کند تا سناریوای غیرمنتظره را در هر فضا تجربه کند.














تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7727.html