طراحی شهرک ویلایی کوچک در جزیره

تحریریه معماری آرل
طراحی شهرک ویلایی بر روی یک جزیره خلوت با تمرکز ساخت سه ویلا به سبک مینیمال، به تفکرات کمال گرای سه کارفرما پرداخته تا از حس آرمش بخش بودن بدور از انزوای خانه های تنها بوده است. Bosc d en Pep نام اختصاری یک از سواحل جزایر Formentera در اسپانیا می باشد. جایی که میل به سکونت در یکی از زیباترین مناظر به نمایش در می آید و افق توسط خط بی نظیری در دوردست محو می شود. تمام تفاسیر بالا ساخت شهرک ویلایی برای سه کارفرما را رویایی ساخته است. 

پروژه شهرک ویلایی سه نفره بر روی ویژگی های دوگانگی بین ساختمان و بستر سایت تمرکز داشته است. زمین سنگی و اقلیم روشن و پر نور. تلاشی برای ایجاد تعادل بین دکوراسیون داخلی دست ساز و امکانات پیشرفته بروز. سنگ نمای ساختمان که متریالی بوم آورد بوده و از جزیره برداشت شده و پس از تراش مانند یک مجسمه غول پیکر در بطن کار قرار گرفته است. فضایی یکپارچه از سنگ که انرژی مفهومی خود را از زمین و جزیره کسب کرده است. 

مداخلات طراحی بر روی بافت جزیره با توجه به حساسیت های سه خانوار نسبت به محیط زیست ایجاد شده است. برنامه فیزیکی ویلاها بر اساس ماژول دریافت نور طبیعی، و سیستم ساخت و ساز خشک می باشد. محاسبات با توجه به بستر و اقلیم نسبت به اجرای ساختمان های یک طبقه بر روی زمین سنگی در نظر گرفته شده است. محور طولی ویلاها در مناطقی کاملا خالی و باز واقع شده و شرایطی برای خلق پاسیو، مسیرهای گذر طولی و عرضی، و مناظر گسترده ایجاد کرده است. اما بهترین بستری که در جزیره به پروژه ها وصل گردیده، یک غار طبیعی است که به حیاط اصلی ساختمان راه دارد.

سازه ویلاها به سادگی قابل فهم می باشد که در سه سطح با دقت تمام نسبت به ارتفاع سیر صعود داشته است. کف سطوح پایین بیانگر دیوارهای مهاربندی شده می باشد که با سطوح صخره ای سایت توسط ساختاری بتنی ادغام شده است. این ساختار بتنی جهت پشتیبانی دیوراها طبقات بالا با لایه های کف زمین می باشد. کیفیت برتر متریال بوم آورد و ترکیب آن مصالح خریداری شده، نقش مهمی در روند ایجاد و درک بهتر پروژه شده اند. با توجه به معیارهای بایوکنستراکشن (Bioconstruction) که برای طراحی و ساخت این شهرک ویلایی ترجیح داده شده، متریال های طبیعی تا حد امکان از محل تهیه شده اند. این متریال شامل: سنگ های طبیعی حجاری شده، ماسه حفاری شده، سنگ آهک، چوب درخت کاج و سرو، پنل های پوششی بازیافت شده، سنگ مرمر سفید و رنگ سیلیس نفوذناپذیر با ضریب محافظت بالا می باشد.  

 





















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7724.html