درباره درب های خودکار ساختمان های تجاری چه می دانیم؟

تحریریه معماری آرل
برای کسب و کارهایی که از درب های اتوماتیک استفاده می کنند، مزیت هایی از قبیل صرفه جویی در هزینه ها با جلوگیری از هدررفت گرما و تبدیل آن به درآمد در قالب فروش افزایشی وجود دارد. در حالی که درب های کشویی شیشه ای که ممکن است دارای جنبه اشرافی و تزئینی در ساختمان های مسکونی داشته باشند، در بناهای تجاری به یک ضرورت تبدیل شده است. چه دارای یک خورده فروشی محلی نظیر یک فروشگاه و یا رستوارن باشید و یا دارای یک ساختمان به مراتب بزرگتر نظیر هتل یا بیمارستان، درب های کشویی شیشه ای تضمین کننده جریان عبور مرور مشتریان، آن هم بدون زحمت خواهند بود. 

دربهای خودکار برای طراحی ساختمان هایی باشند که به طور سنتی مهجور واقع شده اند. انجمن تولیدکنندگان درب های خودکار در آمریکا اقدام به شناسایی ۶ فضا کرده است که معماران خواهان در نظر گرفتن دربهای خودکار برای آنها هستند.

1. برای افرادی با سنین بالاتر: زمانی که ساختمان های مخصوص افراد سالمند نظیر سازمان بازنشستگی در محله ها وجود دارد، دربهای خود کار می توانند به یک مزیت رقابتی تبدیل شوند. فروشگاههای خرده فروشی، سالن های سینما و رستوران هایی که پذیرای مشتریان با درب های خودکار هستند از سوی افراد معلول و دارای تجهیزات حرکتی نظیر واکر و عصا، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

2. برای عبور و مرور بالا: مکانهای تفریحی، ساختمان های آموزشی و ایستگاه های حمل ونقل عمومی که دارای جمعیت بسیار زیاد در ساعات شلوغی هستند، می توانند از مزیت دربهای اتوماتیک به منظور کمک به آمدوشد افراد بهره جویند.

3. برای فضای محدود: درب های اتوماتیک کشویی به مانند دربهای سنتی نیازی به فضای زیاد برای باز و بسته شدن ندارند. آنها روشی عالی برای به حداکثر رساندن تراکم فضا هستند و در عین حال موجب افزایش راحتی عابران می شوند.

4. برای هزینه های کمتر در رعایت قانون افراد دارای معلولیت ADA : همواره نصب درب های اتوماتیک نسبت به پیاده سازی سایر نیازهای معماری در قانون ADA بهینه تر و به صرفه تر است. این دربها راه حلی به صرفه به منظور فراهم کردن دسترسی عمومی هستند و در عین حال به افراد سالم نیز اجازه میدهند تا از این دربها استفاده کنند.

5. به منظور صرفه جویی در انرژی: دربهای خودکار می توانند موجب کاهش هدررفت انرژی شوند و به طور چشمگیری هزینه های سرمایش و گرمایش را تنزل بخشند. دربهای خودکار تنها در زمان نیاز باز و مجددا به سرعت بسته میشوند. این امر موجب از میان برداشته شدن پدیده بازماندن تصادفی دربها و یا بسته نشدن کامل آنها و در نتیجه فرار گرما و یا سرما از داخل محیط منتفی می شود.

6. برای پیشرفت بیشتر: مطالعات نشان میدهند کسب و کارهایی با دربهای خودکار، از سوی مصرف کنندگان به عنوان سازمان هایی با سطح خدمات بالاتر نسبت به دیگران تلقی می شوند. یک درب خودکار میتواند روشی عالی برای کمک به موقعیت یک شرکت در جهت صعودی باشد.



تحریریه معماری آرل
منبع: irana magazine

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7719.html