برج های مسکونی آینده از گروه معماری MVRDV

تحریریه معماری آرل
طراحی مجموعه "برج های مسکونی آینده" شهر پون در هشتمین شهر بزرگ کشور هند واقع شده و جدیدترین کار گروه معماری MVRDV می باشد. برج های مسکونی آینده با 1068 آپارتمان جزء زیرساخت های مهم در برابر رشد جمعیت شهر پون به شمار می رود. برج مسکونی آینده یک روستای عمودی است که برای مدیریت و پوشش 5 هزار نفر در یک ساختمان طراحی شده است. برج های آینده بخشی از پارک بزرگ آنوراما می باشد که به لطف توسعه شهرسازی و تشویق ثبت قانون توسعه شهرک های مسکونی در حومه شهر ارائه شده است.

طراحی شهرک های مسکون در حومه شهرهای بزرگ هند فضای بی نظیر برای جوانان و متخصصان تکنولوژی این کشور محسوب می شود که نیاز به طیف گسترده ای از انواع آپارتمان های مسکونی با کیفیت دارند. این گونه افراد می تواند فضای زندگی را دور از جوامع شهری داشته باشند تا تفکیک مناسبی بین فضای آرامش بخش خانه و محیط کار شلوغ به وجود آید. برج های مسکونی آینده شامل ویلاهای کم تراکم، سویئت هایی با امکانات کامل و آپارتمان های کوچک برای سکونت 25 هزار نفر در 5 برج مرتبط می باشد.

طراحی مجتمع های مسکونی آینده یک ایده عملکردگرا با هدف جایگزین کردن الگویی برای آپارتمان های ارزان قیمت بوده است. دلیل ارائه چنین ایده ای رقابت میان بین ساکنان شهر هند در قیمت گذاری آپارتمان های گران درون شهر می باشد. لذا به جای طراحی و ساخت ساختمان های واحد و منفرد، خوشه ای از ساختارهای کوهستانی شکل متصل به هم طراحی شد که بتواند 1068 آپارتمان را در یک کالبد مدیریت کند. تحقیقات گروه معماری MVRDV بر روی گونه شناسی و فرهنگ تعاملات شهرهای  هند منجر به تشکیل پروژه به صورت یک مجموعه واحد گشت. 

نقد انحرافی چنین پروژه ای در متقاعد کردن مشتری به توسعه واحدهای مسکونی در یک مجموعه بزرگ پر جنب و جوش نهفته بود. به این صورت که چنین مجموعه بتواند طیف گسترده ای از جامعه هند اعم از افراد مجرد، متاهل، خانواده های بزرگ و کوچک و افراد سن از قشر متوسط جامعه را پوشش دهد. اینکه ساکنین این خانه همه در یک سطح اقتصادی باشند و بتوانند یک آپارتمان جدید را با قیمتی مناسب خریداری کنند. متراژ آپارتمان های مسکونی برج های آینده از 45 متر تا 450 متر متغیر بوده و به واسطه فرمت شیبدار و رشته کوه مانند ساختمان، همه واحدها دارای توابع، سیرکولاسیون پلان استاندارد و نورگیر می باشند.

طراحی محوطه برج های مسکونی جزئی از سناریو طراحی بود که با طراحی برج ها تعریف می شود. امکانات تفریحی و عمومی مجموعه با الهام پذیری از ایده مگاسیتی لوکوربوزیه شکل گرفته است. جایی که فضای تفریح، زندگی، آموزش و اوقات فراغت در یک واحد بزرگ غول پیکر شکل بگیرد و نیاز به جابجایی از محل به محلی دیگر نباشد. درون برج زمین های کوچک اسکیت و مینی گلف طراحی شده تا فضای ورزش و تفریح از درون خود برج آغاز شود.




























تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7714.html