طراحی کافی شاپی در 4 متر مربع

تحریریه معماری آرل
برای تبدیل کردن قطعات کوچک شهری، واژه حساسیت مفهومی جدید را به زندگی روتین مردم می بخشد. شهرهای مدرن به خاطر متمرکز بودن خود، تقریبا هیچ فضایی برای گسترش در اختیار ندارند. با این حال اسلات ها و شکاف های کوچکی در تمام کوچه و خیابان های اصلی و فرعی ما وجود دارند که می توانند با دید معماری شهری یا فضای تجاری مورد استفاده قرار بگیرند. یک شکاف کوچک که کنار رستوارنی واقع شده بود و در ظاهر هیچ فضایی نداشت، اکنون به یک نقطه بالقوه برای کسب و کار تبدیل گردیده است.

با این دیدگاه و تاثیزپذیری از خلوص سبک مینیمال ژاپنی یک کافی شاپ ساخته شد. در دنیایی که استرس، بحران های رشد جمعیت و زندگی روتین به ما فشار می آورد، یک قهوه با کیفیت و ساده با کافئین زیاد می تواند بهترین راه برای بازگردانی انرژی ما در خیابان های شلوغ شهر باشد. این مکان بهترین نقطه برای افرادی است که بیشتر زمان کار خود را در خیابان سپری می کنند و با توقفی کوتاه می توانند از نوشیدن یک قهوه در فضای کوچک و کاربرد پسند لذت ببرند.

معماری پروژه کافی شاپ 4 متری با مفهوم حداقل فضا و کاربردی بودن آن ساخته شده، و برای اینکه چنین فضای کوچکی نسبت به ساختمان های اطراف خود برجسته شود از نمایی عمودی و باریک بهره برده اند و از کمی تضاد رنگ و متریال در ضلع شمالی کافی شاپ استفاده کردند. یا رنگی متضاد و متریال های نسبتا غیرمعمول نسبت به بافت ساختمان های همسایه، کافه از هر دو طرف قابل شناسایی است. ترکیب متریال ها بسیار ساده است: نوارهای فلزی، چوب سبک و تابلو نما از جنس پلکسی سفید ساده می باشد. مکعب پلکسی سفید نقطه کانونی کافی شاپ است که با روشن شدن چراغ های درون آن، این واحد را در شب های بارانی هم برجسته می کند. 

طراحی داخلی کافی شاپ در فضایی به متراژ 3.95 متر مربع یک چالش سخت است. چیدمان بسیاری از امکانات در فضایی به این کوچکی امکان پذیر نیست. دستگاه اسپرسو باید در داخل فضا ثابت تعبیه شود تا باریستا همیشه رو به مشتری قرار گیرد. نحوه قرارگیری سینک، کمدها و لوازم ضروری با انتخاب دکوراسیون های کوچک، اما استاندارد امکان پذیر شده است. کانتر جلوی کافی شاپ از چوب روشن ساده تشکیل شده است. متریال تمام شده دیوارها کاشی براق تیره رنگ است تا بیشتر با کلیت فضا همپوشانی شود. هدف از طراحی چنین پروژه هایی، ایجاد یک محیط تعاملی بین مردم و محیط های کوچک تجاری است. در مدت زمانی که شما نوشیدنی خود را سفارش داده اید می توانید یک گپ کوتاه با باریستا (شِف متخصص ساخت نوشیدنی های گرم) بزنید. 





تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7713.html