دانلود رایگان پلان و پروژه های معماری

تحریریه معماری آرل
سایت گروه معمارن آرل برای رشد و ارتقا دسترسی کاربران خود به مقاله ها و مطالب معماری، فضاهای مهم معماری که پس از بررسی های لازم و تحلیل درخواست دانشجویان عزیز می باشد در این مطلب قرار داده است. تصمیم گرفتیم برخی از مطالب سایت را در یک پست برای دوستان منتشر کنیم تا بتوانند مقالات، نمونه موردی و پلان های مد نظر خود را دریافت نمایند. به همین دلیل دسته بندی و دانلود پلان و پروژه های معماری فرودگاه، مجتمع تجاری/تفریحی،پلان مسکونی، پلان ویلا، بیمارستان، موزه و هتل در ادامه مطلب را برای شما قرار دادیم. با آرل در ادامه همراه باشید...

دانلود رایگان پلان و پروژه های معماری فرودگاه

فرودگاه یکی از موضوعات خاص در معماری است که نمونه های اجرا شده ی آن بسیار کم در دسترس علاقه مندان و طراحان قرار می گیرد. معماری در فرودگاه اهمیت بالایی دارد و نه تنها بر کارایی فضاها و سیرکولاسیون تاثیر مثبت میگذارد ،بر سیستم ترانزیت و حمل ونقل مابین پایانه ها تاثیر میگذارد. شما می توانید از طریق لینک زیر به نمونه موردهای از پلان و پروژه های معماری فرودگاه دسترسی داشته باشید.

 پروژه های معماری مجتمع و مراکز تجاری-تفریحی

دانشجویان، معماران و علاقه مندان عزیز شما می توانید در این بخش از وبسایت معماری آرل مجموعه پلان های معماری مجتمع تجاری، مرکز خرید، فروشگاه، مغازه و ... دانلود و بررسی کنید. با ایده گرفتن از این نمونه ها در متراژ و فرم های مختلف می توانید پروژه ایده آلی طراحی کنید و با ریز فضاهای این مراکز تجاری آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید...

پلان و پروژه های معماری فضاهای مذهبی

نمونه موردی از پلان و پروژه های فضاهای مذهبی مانند، مسجد، کلیسا و حسینیه از مواردی هست که در دوران دانشجویی معماران مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل دانلود رایگان برخی از پلان و پروژه های مذهبی به بخصوص مسجد را از طریق لینک زیر می توانید دانلود نمایید. 

دانلود رایگان پلان و پروژه های مسکونی

در این بخش مجموعه پلان هایی از خانه های مسکونی با تیپ ها و طراحی های مختلفی را برای شما عزیزان فراهم آورده ایم که هر پروژه شامل مدارک اجرایی معماری متعددی می باشد. شما با توجه به مشاهده تنوع پلان های مسکونی در تعداد طبقات و متراژ مختلف از جمله: 50 متری، 100متری، 120 متری، 150 متری، 200 متری و ... قادر خواهید بود ایده های جدیدی را در طراحی هایتان لحاظ کنید.

دانلود رایگان پلان و پروژه های معماری بیمارستان

طراحی و معماری بیمارستان از مواردی که دارای جزئیات و ضوابط بسیاری هستش، علاوه بر داشتن روحیه شاد و آرامش بخش فضا، چیدمان و ملبمان و عملکرد فضا دارای اهمیت بسیاری می باشد، در بخش زیر نمونه های از پلان و فایل اتوکد برای دانلود رایگان قرار داده شده است که بتوانید در پروژه های خود استفاده نمایید.

دانلود رایگان پلان و پروژه های معماری موزه

ما در اینجا قصد داریم نمونه پلان های موزه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با مشاهده و تجزیه و تحلیل فضاها و سیرکولاسیون آنها بتوانید در طراحی هایتان ایده بگیرید و با نمونه پروژه های موزه آشنا شوید. این پروژه ها با فرم ها و موضوعات مختلف همچون موزه هنر، گالری و  ... ارائه شده اند که دانلود فایل ها به صورت رایگان بوده و هر یک از این فایل ها دارای پلان موزه، حجم موزه، سایت پلان، مبلمان، دیتیل اجرایی و ... می باشد. 

دانلود رایگان پلان و پروژه های معماری هتل

مجموعه پلان هایی از هتل 3 ستاره، 4 ستاره، 5 ستاره، مسافرخانه و ... را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که هر فایل متشکل از مدارک معماری چون طراحی محوطه، پلان طبقات، نما ها، مقاطع، پرسپکتیوهای داخلی و خارجی حجم، دیتیل های اجرایی و ... می شود. همچنین که هر پروژه هتل بسته به طراحی آن دارای بخش های مختلفی مثل اتاق خواب، سوئیت، رستوران، سالن آمفی تئاتر، فضاهای اداری، خدماتی، فرهنگی و پارکینگ می باشد. 

دانلود رایگان پلان مجموعه فرهنگی

این بخش نقشه های مراکز فرهنگی با جزئیاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که هریک نمونه موردی ایده آلی برای طراحی های شما به شمار می رود. این مراکز فرهنگی شامل فضاهای از جمله: فرهنگسرا، سینما، تالار های فرهنگی و ... می باشد و هریک به طور متغیر دارای مدارک و جزئیاتی همچون: سایت پلان، پلان طبقات، فونداسیون، نما، برش، دیتیل اجرایی و ... می باشد. برای دانلود رایگان پلان های فرهنگی در ادامه با ما همراه باشید...

دانلود رایگان پلان و پروژه های معماری رستوران

طراحان و به خصوص دانشجویان معماری در دوران تحصیل نیاز به پلان رستوران خواهند داشت، که بتوانند از پلان های رستوران و کافه موجود ایده بگیرند و در طرح خود استفاده نمایید. به همین عنوان آرل نیز در این بخش تعدادی از پلان ها رستوران و کافه را برای شما گرداوری کرده ایم.

دانلود رایگان پروژه معماری و پلان ویلا

مجموعه ای از دانلود رایگان پلان هایی ویلایی با متراژ، طبقات و سبک معماری مختلف را برای شما کاربران عزیز فراهم آورده ایم که شامل: پلان ویلا یک طبقه، پلان ویلا دو طبقه و دوبلکس، پلان ویلا تریبلکس، پلان ویلا 100 متری، 150 متری، 200 متری و ...، پلان ویلا دو خوابه، پلان ویلا سه خوابه، پلان ویلا چهار خوابه می باشد. همچنین هر کدام از فایل ها دارای مدارک معماری از جمله: سایت پلان، پلان مبلمان، فونداسیون، دیتیل های اجرایی، مقاطع و نماها می باشد.




اگر اطلاعات مورد نیاز شما در این بخش ها وجود ندارد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید که نمونه پروژه و پلان فضاهای مختلف قرار گرفته شده است.


تحریریه معماری آرل
منبع : آرل


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7707.html