نبوغ موجود در ماوراء برخی از مشهورترین بناهای جهان / رنزو پیانو

 
تحریریه معماری آرل
رنزو پیانو : معماری بدون شک فوق‌العاده است. فوق‌العاده است چون هنر است. اما می‌دانید، نوع خیلی بامزه‌ای از هنر است. هنریست در مرز میان هنر و علم. از سوی زندگی واقعی، هر روزه، تغذیه می‌شود. قوه الزام هدایتش می‌کند. بسیار حیرت‌آور. بسیار حیرت‌آور. و زندگی معمار نیز فوق‌العاده است.
می‌دانید، به عنوان یک معمار، ساعت ده صبح باید بدون شک شاعر باشید. اما ساعت ۱۱ باید انسانگرا باشید، در غیر اینصورت مسیرتان را گم می‌کنید. و ظهر، باید حتما یک سازنده باشید. باید بتوانید ساختمان بسازید. چرا که معماری، در نهایت، هنر ساختن بناهاست. معماری هنر ساختن سرپناه برای انسان است. همین و بس. و این به هیچ وجه ساده نیست. فوق‌العاده است.




مرکز ژرژ پمپیدو اثر رنزو پیانو و ریچارد راجرز

در دهه هفتاد میلادی، رنزو پیانو و ریچارد راجرز که هر دو در آن زمان هنوز معماران شناخته شده ای نشده بودند، با یکدیگر همکاری کرده و یکی از مشهورترین و رادیکال ترین بناهای زمان ما یعنی مرکز ژرژ پمپیدو را طراحی کردند. این مرکز فرهنگی در شهر پاریس فرانسه جهان ما را زیر و رو کرد. ساخت این پروژه بنا به خواسته ژرژ پمپیدو رئیس جمهور فرانسه در سال های 1969 تا 1974، صورت گرفت که قصد داشت مرکز فرهنگی برای پاریس احداث کند تا بتواند هم بازدیدکنندگان را جذب کرده و هم یک بنای یادمانی برای شهر بسازد. در بخش کلاسیک های معماری همراه آرل باشید...

آکادمی علوم کالیفرنیا شاهکاری از رنزو پیانو

آکادمی علوم کالیفرنیا در پارک گلدن گیت سان فرانسیسکو واقع شده است. ساخت این پروژه به تخریب بیش از 11 ساختمان موجود در پارک، ساخته شده بین سال های 1916 و 1976 نیاز داشت. به طوریکه مجموعه به شکل متراکم تری دست یابد و در عمل یک جریب از زمین را به پارک گ،گولدن گیت بازگرداند. هدف اصلی ساخت آکادمی جدید، تامین تجهیزات مدرن و ایمن برای نمایش، آموزش، حفاظت و پژوهش طبیعت در زیر یک سقف بود. آکادمی نمایانگر سه عنصر فضا-کهکشان (پلانتاریوم)، زمین (جنگل بارانی) و اقیانوس( میدان) است.




تحریریه معماری آرل
منبع : ted


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7692.html