شرکت معماری زاها حدید در یک قدمی گرفتن پروژه اَبرشهر هوشمند روسیه

تحریریه معماری آرل
گروه معماری زاها حدید در همکاری با معماران روسی (TPO Pride Architects) یکی از سه گروه طراحی هستند که برای طراحی مگا سیتی هوشمند مسکو انتخاب شده اند. روسیه هم مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا برنامه عظیمی برای گسترش شهر و ساخت امکانات هوشمند در مقیاس گسترده دارد. اَبرشهر جدید مسکو با توسعه 4 میلیون متر مربع ساختمان، و سایتی به مساحت 460 هکتار برای ساخت فضای سبز و پارک های بزرگ از بزرگترین پروژه های دو دهه اخیر خواهد بود.

طراحی شهری مسکو شامل خانه هایی برای 66500 ساکن در نظر گرفته شده است که از کاربری هایی همچون مراکز آموزشی، فضاهای درمانی، زیرساخت های حمل و نقل، مراکز تجاری و فضاهای اداری بهره خواهد برد تا پاسخگوی تقاضای رشد سریع جمعیت در این شهر باشد. طبق پیش بینی های صورت گرفته، جمعیت مسکو در طول 30 سال گذشته، 30 درصد افزایش یافته است، و برنامه ریزی برای ساخت یک مگاسیتی هوشمند با تمام امکانات رفاهی و خدماتی یک ضرورت غیرقابل اجتناب خواهد بود. 

تیم طراحی زاها حدید کانسپت های بی نظیری را از یک شهر هوشمند و پایدار ارائه کردند. محرک های الکتریکی، فناوری های های-تک و متریال های مدرن از ویژگی های مهم طراحی یک شهر پایدار هوشمند می باشد که با سیستم مدیریت کنترل مرکزی توسط هوش مصنوعی کنترل خواهد شد. خلق جامعه ای با تمرکز بر روی قلمروهای شخصی و عمومی که از پلان های متعدد باز و انعطاف پذیر بهره برده، می تواند بهترین برنامه معماری در قرن 21 لقب بگیرد.

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7654.html