بال های پروانه، الهامی برای طراحی و معماری

تحریریه معماری آرل

در ادامه نگاهی به چند تصویر دیدنی از بال پروانه خواهیم انداخت که با استفاده از تکنیک عکاسی ماکرو ثبت شده‌اند و زیبایی خاصی دارند. کریس پرانی عکاس شناخته‌شده‌ای است که طی سال‌های اخیر نشان داده توانایی اعجاب‌انگیزی در زمینه‌ی ثبت تصاویر ماکرو از حشرات دارد؛ وی چنین تصاویری را با بهره‌گیری از میکروسکوپ ثبت می‌کند.
پرانی برای یکی از پروژه‌های جدیدش، تصمیم گرفت سراغ تصویربرداری از بال پروانه برود. وی پس از صرف زمان بسیار، در نهایت موفق شد تصاویری دیدنی و پرجزئیات را از بال این حشرات دوست‌داشتنی به‌ثبت برساند.

آرل چنین موضوعی را برای معماران معرفی می کند، که بتواند از زیبای های طبیعت الهام بگیرند. همان طور که می دانید تکسچرهای زیبا و خلاقانه حس خاصی به فضا بدهد و اگر براساس علمکرد و نیازها انتخاب شوند، زیبا شناسی محیط را دو چندان خواهند کرد.
انسان هم جزئی از طبیعت می باشد و از تاثیر عناصر موجود در طبیعت بر روی روح انسان نمی توان به سادگی گذشت.

این عکاس به‌منظور ثبت هر یک از عکاس‌هایی که در ادامه می‌بینید، ۲ هزار و ۱۰۰ عکس جداگانه ثبت و آن‌ها را با هم ادغام کرد تا نتیجه‌ی کار، یک تصویر ماکروی باکیفیت از آب در بیاید. پرانی این تصاویر جذاب را با استفاده از میکروسکوپی با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابر و البته لنزی ۲۰۰ میلی‌متری ثبت کرده است. وی در این رابطه می‌گوید: «چون چیزهایی که از آن‌ها عکاسی می‌کنم اندازه‌ای میکروسکوپی دارند، نمی‌توان افکت عمق در آن‌ها ایجاد کرد.»

وی مدعی است که برای ثبت این‌گونه عکس‌ها، لنز دوربین باید به ازای هر عکس، حداکثر ۳ میکرومتر تغییرمکان دهد تا بتوان به‌خوبی روی سوژه فوکوس کرد. در این‌گونه موارد، ضخامت سوژه‌های عکاسی به حداکثر ۸ میلی‌متر می‌رسد.





تحریریه معماری آرل
منبع : زومیت

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7648.html