طراحی شهرهای آینده می توانند با پشتوانه ارزهای دیجیتال شکل بگیرند؟

تحریریه معماری آرل
در دنیایی که پتانسیل بلاک چِین (تکنولوژی غیرمتمرکز ارز دیجیتالی بیت کوین) به طور فزاینده ای در حال افزایش می باشد. وکیل و میلیونر ارز دیجیتال، جفری برنز در پی خرید یک زمین 67 هکتاری در صحراهای نوادا بوده تا بتواند رویای "جامعه آزمایشی" را حول صنعت تکنولوژی خلق نماید. شرکت جفری برنز به نام Blockchains LLC در همکاری با استودیو معماری تام ویسکام و EYRC در حال طراحی یک پارک و شهرک فناوری می باشند که با هدف خلق یک شهر هوشمند با زیرساخت بلاک چِین به صورت اصولی است.

طراحی شهر بر اساس یک اقتصاد مصرفی متناسب با مسکن، تحصیلات، امور مالی، کسب و کار و محدوده های تجاری خواهد بود که همگی از این تکنولوژی نوظهور بهره خواهند بود. شهر بر اساس اصول معماری پایدار، بهره وری از تکنولوژی های پیشرفته، شفافیت و ضوابط طراحی حمل و نقل شهری با وسایل نقلیه هوشمند و خودکار خواهد بود، و در عین حال فضاهایی برای تجربه رهگذران زیر سایه درختان در خیابان را نیز فراهم می آورد.

انرژی خانه های مسکونی یا فضاهای تجاری با انرژی های تجدیدپذیر مانند نور خورشید و جریان باد تامین می گردد. همچنین سیستم گردش و بازیافت آب برای مصرف هر واحد از موارد ضروری این پروژه به حساب می آید. طراحی شهری به گونه ای است که تجربیات گوناگون اعم از فضای مختص زوج ها، خانواده ها، و یا محدوده تعاملات جمعی/گروهی را شامل می شود. در واقع زندگی جمعی در کنار فضای انفرادی تا سبک زندگی هر فرد یا گروه بتواند با چنین شهری تداوم یابد، و از محدودیت های زندگی شهرهای عادی رنج نبرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، اعتقاد جفری برنز در این پروژه ناشی از مالکیت وی بر روی ارز اتریوم (Ethereum) می باشد. برنز معتقد است که در دیدگاه خود نسبت به ارزهای رمزنگاری شده، مردم می توانند بدون دخالت دولت مرکزی و ذخیره صندوق ارزی در مورد اقدامات فضای زندگی و مدیریت آن به صورت فردی تصمیم بگیرند.
مالک پروژه: بلاک چِین، LLC
معماران: EYRC Architects + Tom Wiscombe Architecture



تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7646.html