طراحی داخلی فروشگاه کفش با هویتی غالب بر 4 عنصر

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی فروشگاه کفش با برند اختصاصی Camper، تلاشی برای برجسته ساختن یک فروشگاه مدرن و لوکس است تا دیالوگی بین فضای تجاری محلی و جهانی ایجاد نماید. فروشگاهی که در منطقه فیدنزای ایتالیا قرار گرفته و از ترکیب 4 متریال معماری ساخته شده است: کاشی های سرخ مایل به قهوه ای، طناب، استیل و چوب بلوط. در هر دو طبقه، فولاد سیاه عنصر شماتیک کالبد فروشگاه را تشکیل داده، و به نوعی فضای نمایشگاهی را با پر کردن مرکز ساختمان تشریح می کند. 

رنگ خاکستری کاشی های دیوارها جزء تاثیرات بصری خنثی شده اند و بیشتر معماری تاکید بر روی مرزهایی داشته که محصولات داخل فروشگاه را برجسته سازد. پس از گذر از محدوده نمایشگاهی، به قفسه هایی در فضای تاریک فروشگاه می رسیم که با رنگ های متضاد نسبت به دیوار خودنمایی می کنند. رنگ متناقض قفسه ها با نورپردازی لامپ LED و خود کفش های درون قفسه، شبکه ای از سناریوهای رمانتیک و شاعرانه ارائه داده است. 

کانتر یک عنصر هدایت کننده در فروشگاه می باشد که بخشی از سیرکولاسیون را به سمت راه پله هدایت می کند و با حجم باکس پله ادغام شده است. این بخش از فروشگاه فاز دوم متریال آن می باشد. متریال کف فروشگاه از سرامیک به رنگ روشن می باشد که در طول پروژه قابل مشاهده بوده و محدوده پشتیبانی کف واحد تجاری می باشد. بخش بزرگی از فرمال بودن طراحی دکوراسیون داخلی مدیون راه پله تیره رنگ است که در باکسی از شیشه دودی رنگ و بتن به رنگ تیره محصور شده است، و شخصیت منحصربه فردی به فروشگاه بخشیده. فضای راهروری طبقه بالا توسط یک دیوار شماتیک از رشته های طناب عمودی تفکیک شده است، و به شیوه ای بصری در مرتفع سازی فروشگاه تاثیرگذار بوده است.

سادگی هندسه دکوراسیون داخلی و سالن با استفاده از جزئیات ساده نصبی مانند پروفیل، قفسه های چوبی و نورپردازی در ساده ترین شکل ممکن انجام طراحی شده اند و این تفیکیک رنگ و متریال است که هویت کاربری فضاها را تعریف می کند. رنگ طبیعی و متریال ها، فضا را تعریف می کند، و سیرکولاسیون فروشگاه را به یک محیط هارمونیک برای مشتریان و کاربران تبدیل نموده است. برای استفاده از حداکثر فضای ساختمان،انبار فروشگاه در قسمت زیرشیروانی ساختمان تعبیه شده تا تداخلی با فضای ارائه، پُرُو و فروش نداشته باشد. 














تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7637.html