بلندترین برج مسکونی جهان در پارک مرکزی نیویورک

 
تحریریه معماری آرل
طراحی بلندترین برج مسکونی جهان و پارک مرکزی نیویورک به تنهایی دو عنوان هیجان انگیز به شمار می رود. برج مسکونی سنترال پارک نیویورک جدیدترین پروژه گروه معماری Adrian Smith + Gordon Gill می باشد که سیطره کارهای بزرگ خود را پس پروژه آسمان خراش جده عربستان (که لقب بلندترین ساختمان جهان را به خود اختصاص خواهد داد و هم اکنون در حال اجرا می باشد) با بزرگترین آسمان خراش مسکونی نیویورک ادامه دادند. 

آسمانخراش پارک مرکزی در ضلع غربی خیابان 57 واقع شده که به "ردیف میلیاردرها" شهرت داشته، و ارتفاع آن به 472 متر خواهد رسید. واحد های مسکونی برج طیف گسترده ای از متراژهای متنوع و امکانات لوکس را ارائه خواهند داد. برج مسکونی سنترال پارک 91 متر بالاتر از سطح خیابان خواهد بود و منظره کلی از پارک را برای تمام واحدهای شمالی به نمایش خواهد گذاشت. 

اولین فضای تفریحی در طبقه 14 برج تعبیه شده است، و شامل عرصه هایی مختلفی همچون: سالن بیلیارد، سالن پروجکشن، استخری به طول 18 متر، کافه رستوران، بار و زمین بازی کودکان می باشد. از طرف دیگر طبقه 16 فاز دوم فضای تفریحی به شمار می رود که شامل عرصه های: استخری به طول 20 متر، سالن بدنسازی، زمین بسکتبال، زمین اسکواش، سونا، اتاق بخار ریکاوری می باشد. صدمین طبقه مجتمع هم به یک کلاب اختصاص یافته که بیش از 305 متر مربع می باشد.

طراحی نمای برج از شیشه و ورق استیل می باشد که در طبقات پایه دارای ارتفاع بیشتری است. هفت طبقه اول برج به فروشگاه های  برند Nordstrom اختصاص یافته است. واحدهای مسکونی از طبقه 32 به بعد طراحی شده که بیش از 179 آپارتمان فوق لوکس می باشند. آپارتمان ها در متراژهای 438 تا آپارتمان 1000 متری در طیف های 2 تا 8 اتاقه متنوعی دسته بندی شده شده اند. برج مسکونی سنترال پارک یکی از گران ترین ساختمان های نیویورک خواهد بود که قیمت هر آپارتمان از 6.5 میلیون تا 100 میلیون دلار خواهد رساند.





تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7626.html