نمونه های بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل

تحریریه معماری آرل

طراحی ویلا ی فوق توسط دو معمار مکزیکی انجام شده است این طراحان کار بازسازی منزل فوق و طراحی دکوراسیون داخلی آن را بر عهده داشته اند ، این ویلا روی زمین شیبدار و سنگی ساخته شده و از سه بخش اصلی تشکیل شده. بخش اول، پارکینگ و راه سنگی ای است که توسط گیاهان سرسبز محاصره شده و به ورودی خانه منتهی می شود.


بخش دوم، ساختمان اصلی است که شامل یک سالن نشیمن و یک سالن غذاخوری می شود. در طبقه پایین، دو اتاق خواب قرار دارد که به بالکن باز می شوند. تنها اتاق این طبقه که از دید پنهان است، اتاق تلویزیون است.


تعدادی پله، ساختمان اصلی را به بخش سوم خانه متصل می کنند: یک تراس چوبی که کل عرض دیوار سنگی را گرفته.


این تراس چوبی، محل استراحت و آفتاب گرفتن است. استخری منحنی دارد که رو به چشم اندازهای زیبای اطرافش قرار گرفته. در انتهای بالکن هم یک آشپزخانه و غذاخوریِ بیرونی ساخته شده.


ساختمان پشت استخر، شامل یک نشیمن و غذاخوری می شود. دکوراسیون داخلی این نشیمن می توان به پنجره های تمام قد و کاناپه ای با یک کمد چوبی در پشت اشاره کرد.


در کنار سالن نشیمن، دو اتاق خواب قرار دارد که به نوعی پشت کرکره های چوبی بالکن مخفی شده اند.


پس از بازسازی منزل اتاق خواب اصلی، بالای این دو اتاق خواب و باقی سالن های طبقه پایین قرار گرفتند . تختخواب، دفترِ کار، و نشیمن خصوصی این اتاق، همگی روی سکوی چوبی مرتفعی قرار دارند تا هیچ نقطه ای از اتاق، از مناظر زیبای محوطه بیرون بی نصیب نماند.


پارتشین های شیشه ای تمام قد، بخش روشویی و دوشِ حمام را از هم جدا می کنند. پنجره های باریک و عمودی، این اتاق را از چشم انداز بیرون خانه بی نصیب نمی گذارند.


در طراحی ویلا اتاق خواب اصلی، به بالکن روباز و بزرگی که روی پشت بام ساخته شده باز می شود. این بالکن برای صرف غذا در هوای آزاد استفاده می شود. نرده های شیشه ای، به مهمانان اجازه می دهد هنگام صرف غذا، از طبیعت سرسبز اطراف خانه لذت ببرند.


بازسازی منزل در دل کوهپایه های آفریقا

هر خانه ای در این دنیا برای سکونت ساخته می شود، اما بعضی از آن ها هدف دیگری را هم دنبال می کنند. به طور مثال برخی افراد از خانه خود به عنوان دفترِ کار یا اداره استفاده می کنند، برخی دیگر فقط به دنبال برگزاری مهمانی و دورهمی هستند. درست شنیدید! هر خانه ای می تواند محل برگزاری جشن و مهمانی باشد، حتی خانه شما.
خانه ای که امروز با آن آشنا می شوید در کوهپایه های یکی از شهرهای آفریقای جنوبی ساخته شده. هدف کلی پس از بازسازی منزل فوق خصوصا دکوراسیون داخلی منزل ، ایجاد فضایی برای برگزاری مراسم و جشن های مختلف بوده. دوست دارید این خانه را ببینید؟ خانه ای مدرن و دوطبقه، با طراحی دکوراسیون داخلی بسیار شیک و زیبا که برای خوشایند مهمانان صاحبخانه طراحی شده. کافیست به پایین صفحه بروید.
داخل سالن پذیرایی، یک شومینه دوطرفه قرار دارد و بالایِ آن، یک تابلوی نقاشی رنگی نصب شده که بیش از هر وسیله دیگری جلب توجه می کند. البته این تابلو به نوعی مکمل بقیه وسایل رنگیِ داخل خانه است.


سالن غذاخوری، دقیقا روبروی این شومینه قرار گرفته. این سالن با یک میز بلند چوبی با پایه های مشکی و صندلی های مشابه دکور شده. پشت این میز، یک پیشخوان مخصوص نوشیدنی با صندلی های پایه بلند قرار دارد.


درست در کنار میز غذاخوری، آشپزخانه را می بینیم. ترکیب چوب و رنگ مشکی، در این فضا هم تکرار شده. کانترها مشکی، کابینت ها چوبی و مشکی، و جزیره هم به رنگ مشکی انتخاب شده.


بالای پله ها، یک پاگرد عریض وجود دارد که به سالن پذیرایی و حیاط پشتی اشراف دارد.


به محض ورود به ساختمان، با سقف مرتفع و پنجره های تمام قدی روبرو می شوید که دور تا دور سالن را احاطه کرده و یک فضای کاملا دلباز و تاثیرگذار به وجود آورده اند.


پلکانی که طبقه اول و دوم را به هم وصل می کند هم از ترکیب چوب و فلز مشکی ساخته شده. ولی نرده های این پلکان شیشه ای هستند و به همین دلیل محوطه حیاط پشتی، از داخل خانه دیده می شود.


سالن نشیمن، به یک تراس بیرونی منتهی می شود. این محوطه شامل استخر، تخت های راحتی و میز نوشیدنی می شود.


از آنجا که دکوراسیون داخلی منزل به گونه ای است که برای برگزاری مهمانی و دورهمی ساخته شده، یکی از اتاق هایش تبدیل به انبار نوشیدنی شده. این انبار، تعدادی قفسه و کشوی چوبی دارد که کلکسیون ارزشمند صاحبخانه را به معرض نمایش می گذارد.


اتاق خواب اصلی، یک سکوی مرتفع دارد که محل قرار دادن تختخواب است. کاناپه طوسی و زیبایی که پایین سکو قرار گرفته، اتاق را دنج تر و خودمانی تر کرده.


حمام اصلی، یک روشویی چوبی و معلق و طویل با دو سینک مجزا و تعدادی کمد دارد. پنجره های بزرگ این حمام، منظره اقیانوس روبروی خانه را به نمایش می گذارند.


زیرِ اتاق خواب اصلی، یک اتاق خواب دیگر در طبقه پایین ساخته شده. اما این اتاق به روی یک باغچه کوچک و خصوصی باز می شود.


تصویر بعدی، نمای نزدیک تری از خانه را به ما نشان می دهد. در این عکس می توانیم حصارهای چوبی و بالکنی که نرده های شیشه ای دارد را ببینیم.


کنار اتاق خواب اصلی، یک دفترِ کار دونفره وجود دارد. هردوی این اتاق ها، دیوارهای کشویی بزرگی دارند که از شیشه ساخته شده. و هردو به یک روف گاردن زیبا و خودمانی راه دارند که با چند صندلی دکور شده.


از آشپزخانه که به بیرون نگاه کنیم، یک باغچه کوچک و خانگی با یک حوض زیبا می بینیم.


مجسمه هایی که داخل حوض نصب شده اند واقعا جالب و حیرت انگیزند. با دیدن آن ها یاد کدام فیلم می افتید؟


می دانم که شما هم مثل ما عاشق این خانه شده اید! از طراحی دکوراسیون داخلی بی عیب و نقصش که بگذریم، شخصا از تابلوها و آثار هنری روی دیوارها واقعا لذت بردم. این پرتره های رنگی و خارق العاده، به قدری زیبا هستند که دوست دارم یکی مثل آن ها بسازم. چنین خانه هایی نه فقط از نظر طراحی، بلکه از لحاظ کاربرد هم بی نظیر هستند. این خانه تمام ابزار و امکانات مورد نیاز برای برگزاری یک مهمانی را دارد. از تراس و استخر گرفته تا روف گاردن و باغچه. برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آرین پاراکس مراجعه نمایید.

تحریریه معماری آرل
منبع : آرین پارکس


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7612.html