تماشا کنید: زبان معماری از پرسپکتیو بیارکه انگلس

 
تحریریه معماری آرل
بیارکه انگلس می گوید: معماری باید شبیه معدن کاری باشد.
اگر مستند سازی به معنای ساخت مستند از دنیای همین الان خودمان معنا دهد، روایت و داستان سرایی می تواند سناریویی برای پیش درآمد این مستند باشد. لذا معماری خیال پردازی از دنیای واقعی ماست، بنابراین ما می خواهیم رویاها را به مصالح واقعی با سیمان، آجر، و ملات تبدیل کنیم. معماری، بوم نقاشی برای داستان زندگی ماست. این ویدئو بیانگر داستان زندگی بیارکه انگلس است. در حالی که وی داستان خود را از طریق اسکیس و نقاشی به تصویر می کشد، منابع الهام خود را از طریق نقش تصاویر به نمایش می گذارد. اینکه: شهر هیچ وقت تکامل نمیابد؛ همیشه شروعی برای خلق شهر وجود دارد، اما هیچوقت پایان نمیابد. طراحی شهر یک عامل پیشرفت شونده است.

شهر همیشه منتظر است تا دیدگاه های مناسبی به آن اضافه گردد، و  کاراکترهای جدید به سراغش بیایند. وقتی در مورد معماری کنکاش کردم و کار خودم را بسط و توسعه دادم، همیشه یک سوال را از مردم می پرسیدم: چرا ساختمان های جدید خسته کننده و حوصله سر بر هستند.  بیشتر مردم هم در پاسخ به این موضوع اشاره کردند:"در گذشت ساختمان ها دارای المان ها، زیروآلالت، فضاهای جسورانه و کاربری های عجیبی بودندکه در برخی موارد فراتر از زمانه خود به نظر می رسیدند. اما ساختمان های جدید فقط فضاهایی را اشغال می  کنند. مکعب هایی که خسته کننده و یکنواخت می باشند." 
لذا بسیار از ما تصمیم گرفتیم که به جای کپی از چیزهایی که وجود داشته اند، چیزهایی خلق کنیم که واقعیت های پیش از ما گره خورده، و در عین حال خسته کننده نباشد. به همین دلیل من تصمیم گرفتم روند مکررسازی را بشکنم، مانند فیلم سینمایی سرآغاز (Inception)، معمار از طوفانی و  رام نشده اند. من هم تصمیم گرفتم تفکرات رام نشده ای را به بخش اعظمی از کارم بیافزایم. این تصاویر هم بخشی از روند افکار رام نشده من است که در بومی برای زندگی می شکم تا مستندی بر واقعیت های معماری از دید من باشد.

تحریریه معماری آرل
منبع: youtube.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7611.html