طراحی داخلی شرکت موسسه علم و فناوری RTI

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی شرکت موسسه بین المللی RTI با هدف بهبود یک موسسه فناوری پردیس دانشگاه پارک تراینگل در کاریلونای شمالی بود. این شرکت با هدف بهبود روابط بین موسسات علمی و یک گروه فناوری طراحی شده و به عنوان کاتالیزوری برای متحد کردن چهره عمومی و بخش دانشگاهی ساخته شده است. طراحی یک شرکت فناوری با تمرکز بر روی بخش آموزش دارای یک چالش دو گانه است. اول اینکه فضا باید به عنوان یک مکان اداری حوزه برند کمپانی را به خوبی عنوان کند و چون در یک سایت آموزشی ساخته شده، خصوصیات معماری یک فضای آموزشی را هم  جلوه دهد.

طراحی ساختمان اداری 6 طبقه که بزرگترین ساختار محوطه دانشگاه می باشد، و شامل عرصه های متنوعی همچون: فضای گردهمایی همکاران، مراجعه کنندگان، فضای تحقیقاتی مربوط به کسب و کار دانشگاهی، و کافه تریا با 300 صندلی  می باشد. یکی از فضاهای مهم ساختمان، طراحی پذیرش و لابی آن بوده که با آبجکت ها و دکوراسیون تکنولوژیک ادغام شده است. هنگام ورود به پذیرش با یک فضای گسترده  سه پنل عمودی شیشه ای مواجه می شویم که بر روی هر کدام از پنل ها با ویدئو پرجکشن، راهنمای ساختمان به نمایش درآمده است. پذیرش ترکیبی از رنگ های پویا و آرامش بخش بوده، که به لحاظ روانشناسی آرامش بخش و پرتحرک می باشند.

 
زمانی که به طبقات بالاتر می رویم، با فضاهای کارگروهی و انفرادی مواجه می شویم که بر اساس عملکرد کارمندان تعبیه شده اند. طراحی نمای ساختمان یک الگوی برجسته اما ساده از متریال آجر و شیشه را برگزیده تا نسبت به دیگر ساختمان های پردیس جلب توجه نکند. بلکه توسط یک برنامه جامع و هماهنگ، با کالبد های دیگر مجموعه ارتباط بصری برقرار کند. طراحی یک پارکینگ 4 طبقه مجاور ساختمان این امکان را داده تا شلوغ و ازدهام خودروهای شخصی درون و بیرون پردیس رفع شود و کارمندان از فضای پارک خودروهای خود به راحتی بهره ببرند.

 

 

 

 

 

 

تحریریه معماری آرل
منبع: officesnapshots.com


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7570.html