طراحی و ساخت گالری زیر آب

 
تحریریه معماری آرل
معمار و مجسمه ساز بریتانیایی، جیسون دی کِر تیلور یکی از شاخص ترین اثرهای خود را در فضایی ارگانیک نصب کرد. طراحی و ساخت گالری زیر آب نزدیک به یکی از سواحل مرجانی فوشی در مالدیو به نام Coralarium به اجرا رسیده و میزبان بیش از 30  مجسمه هنری تقریبا گران قیمت می باشد. جیسون تیلور به طور نرمال آثار خود را در گالری های معتبر به فروش می رساند، اما این بار با ساخت گالری و قرار دادن آثار خود در دریا به رشد حیات اقیانوس آرام کمک کرده است. سواحل مالدیو به خاطر از بین رفتن مرجان ها به یک کویر زیر آب تبدیل شده است. نصب سازه یا کالبد های فلزی باعث می شود که ماهی ها به این آثار نزدیک شوند و به طور ارگانیک حیات مرجان های زیر آب نجات پیدا کند.

گالری زیر آب اولین فضای معماری هنری است که با غرق کردن در یکی از سوحل دنیا به اجرا رسیده و رویکرد ارگانیک برای طراحی مفهومانه آن لحاظ شده است. ارتفاع ساختار گالری 3 متر بوده که در شب هنگام مد کاملا به زیر آب می رود، و هنگام طلوع آفتاب کم کم هویدا می شود. طراحی دیوارهای گالری با الهام از ساختار و الگوهای مرجان های دریایی طراحی شده تا هارمون بصری مناسبی با محیط اطراف خود داشته باشد. خلل و فرج های درون پوسته گالری اجازه ی دهد تا جریان آب به راحتی از درون دیوارها نفوذ کند و شدت جریان آب دیوار را تخریب نکند. به همین دلیل سازه گالری کمتر تحت فشار قرار گرفته و بیشتر نفس می کشد.
این روش پیش از این با غرق کردن یک کشتی فرسوده در کالیفرنیا امتحان شد. با غرق کشتی ماهی های درون دریا به سمت ساحل بازگشته و با تبدیل کشتی به محیط زندگی خود باعث رد مرجان ها شدند.








تحریریه معماری آزل
منبع: beautifullife.info

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7565.html