7 فیلم کوتاه معماری که تا کنون ندیده اید

تحریریه معماری آرل
اگر بتوان یک اثر را با ترسیم، عکس یا کلمات ادا کرد، فیلم هم می تواند یکی از عوامل انتشار آن اثر باشد و موضوع اثر ستاره فیلم لقب بگیرد. شما می توانید چنین اثری را در Arquitectura en Corto مشاهده کنید که یک دوره خاص در فیلم سازی اسپانیا می باشد و به ابداعات و گرایشات معماری معاصر پرداخته است. فوران و گسترش دسترسی های شخصی به رسانه های اجتماعی جمعی مانند موبایل و تلویزیون، به واسطه نیاز به نمایش پروژه های نوآورانه، باعث اتحاد بین رسانه ها و معماری شده است. در این مطلب قصد داریم 7 مستند یا فیلم کوتاه معماری را برای شما منتشر کنیم که دارای تنوع موضوعی می باشند.

Terramotourism/ Left Hand Rotation

 

در تاریخ 1 نوامبر 1755 زمین لرزه ای بزرگ لیسبون، پایتخت پرتغال را به طور کامل نابود کرد. امروز شهر تحت فشار توریستی زیادی قرار دارد و سرعت تغییرات به شدت افزایش یافته است. کمپانی فیلمسازی Left Hand Rotation خالق فیلمی هنری است که مجموعه ای از تصاویر مربوط به مداخلات شهری و مدیریت را جمع آوری کرده است. این مستند مربوط به تصاویری است که به صورت دستی توسط بسیاری از خبرنگاران، معمارن و مردم عادی ضبط شده و روند شکل گیری رشد شهر لیسبون در یک فیلم جمع آوری شده است.

چگونه یک خانه طی 80 روز بسازیم /Un dia en la nieve

 
این فیلم بیانگر سیاحت ساخت خانه b می باشد. خانه ای که توسط سرجیو باراژاوو در شهر مادرید ساخته شده و طی یک سفر 4 ماهه و بدون هیچ گونه تاخیری به کارفرما تحویل داده شده است.

Landskating/ scob

 
یک پارک اسکیت قدیمی، باغی فراموش شده زیر پل، و بازسازی آن پارک اسکیت برای طبقه کارگر جامعه جزء استخوان بندی های این مستند زیبا هستند و پروژه ای بی نظیر به نام Landskating را ارائه می دهند. داستان فیلم هماهنگی بین فرایند ساخت و ساز برای سه فضای عمومی در بارسلونا را به تصویر می کشد، و ثابت می کند که مناطق دورافتاده به چه نحوی می تواند چشم انداز شهری را متناسب با روحیه، خاطرات و کاهش فشارهای روحی مردم به نمایش بگذارد.

خانه من با پرواز رسید/ Marcos Canas

 
ساخت پنت هاوس های جدید در جریان نوسان های جرثقیل های سنگین امکان پذیر است. سپس این جرثقیل ها خود را بالای ساختمان های کهنه و قدیمی میابند. جالب توجه است که بدانید سازه ها در کارگاه یا کارخانه ها ساخته می شوند. خوان آرتس، بنیانگذار تیم معماری Casa por el Tejado، چشم انداز شهر شهری بارسلونا را با فرمولی ادغام کرده که ساکنین، همسایگان و شهر را به هم متصل می کند.

خانه 712/ Adria Goula

 
خانه 712 مستندی در مورد پروژه ای با کاستن درخواست های کارفرما جهت کاهش هزینه نهایی ساخت خانه، بدون هر گونه غفلت یا کم کاری در مورد پروژه است. مشخصات جفرافیایی و اقلیمی از ویژگی هایی بودند که می بایست در روند طراحی خانه لحاظ می شدند. در طول فرایند ساخت این خانه، هزینه های آن به کمتر از نصف برآورد شده اند.

نیروگاه Battersea: فروش یک نماد/ Espectacle media

 
مستند نیروگاه Battersea لندن، تاریخچه مختصری از این مجموعه و اهمیت آن به عنوان یک سایت صنعتی است که سالها رها شده و طی برنامه ای تخریب گردید.

Beti Jai. La capilla Sixtina de la pelota | Objetivo Family

 
این فیلم کوتاه در مورد رها کردن یکی از گوهرهای معماری مادرید است: Beti Jai، دیوار بارگاه باسک که از سال 1989 رها شد است.


تحریریه معماری آرل
منبع : آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7508.html