نکات آموزشی اسکیس، ترسیم و نقاشی با قلم اپل

تحریریه معماری آرل
آیا می خواهید از قلم اپل (Apple Pencil) بیشتر در طراحی و ترسیمات خود بهره ببرید؟
خاویر گالیندو یکی از برندگان مسابقات نقاشی و ترسیم در رم، چند نکته و ویژگی کار با قلم دیجیتال اپل را نشان داده است. این آموزش کوتاه به نکاتی ریز در مورد میزان فشار، شیب، زاویه و ثبات قلم بر روی آیپد می پردازد. در این مطلب شما می توانید ترفند های مربوط به رسم، اسکیس و نقاشی را مطالعه نمایید.

1.فشار قلم


چه عاملی خط ترسیمی شما را برجسته تر یا تاریک تر می کند؟ به سادگی قلم را به پایین فشار دهید سبکی یا سنگینی خط را مشاهده خواهید کرد. خطوط خود را با فشار قلم، ضعیف تر و کم رنگ تر ترسیم شده و می توانید عمق را در کار خود بیشتر به نمایش بگذارید.

2.شیب قلم


می خواهید یک سایه را پر کنید؟ به سادگی طول قلم خود را در شیب بین زاویه 15 تا 60 درجه نگاه دارید. این شیوه اجازه می دهد تا از انواع آپشن  های قلم خود مانند:  آبرنگ، مداد گرافیت، زغال و روان نویس برای ایجاد سایه های شفاف و پهن یا سایه های تیز و باریک استفاده کنید. این ترفند حس گرفتن یک مداد یا قلم موی آبرنگ واقعی را به شما منتقل می کند. این ویژگی بیشتر در مورد ترسیم نقاشی های رنگی یا سیاه قلم  هنری مورد استفاده قرار میگیرد.
نکته اضافی: یک ویژگی به نام تاری سبک تر بر روی ویژگی های قلم وجود دارد.

3. زاویه


می خواهید یک چیز باحال ببینید؟ از قلم ماژیک به همراه با دایره مثلثاتی روی صفحه بهره ببرید تا بتواند جهت تنظیم خط با ماژیک را سِت کنید تا کیفیت خطوط چرخشی را ببینید. این ویژگی یکی از بهترین خصوصیات قلم اپل محسوب می شود که ترسیم اسکیس و طراحی با دست آزاد مورد استفاده قرار میگیرد.

4. ثبات خطوط ترسیمی با قلم


برای ترسیم یک خط یکنواخت، ثابت و استوار با رنگ های متنوع، قابلیت  قلم فنی را انتخاب کنید، بدون اینکه توجه کنید که قلم را چگونه حرکت دهید. این ویژگی برای ترسیم خطوط یکنواخت و ترسیمی-مهندسی است. رسم پلان، نقشه های صنعتی و جدول بندی توسط این آپشن صورت می گیرد. در این مورد شما می توانید ضخامت و رنگ خط را تغییر دهید و سپس برای ترسیم خطوط صاف افقی و عمودی مورد استفاده قرار دهید. 



تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7473.html