نایک کلیسای قرن نوزدهمی را به زمین بسکتبال تبدیل کرد

تحریریه معماری آرل
کمپانی نایک در یک اقدام سرخوشانه و عجیب یک کلیسای قدیمی مربوط به سال 1855 را به یک مرکز تمرین بسکتبال تبدیل کرد. قطعا این مورد یکی از عجیب ترین تغییر کاربری هایی است که در طول سالیان گذشته دیده ایم. فضای صحن کلیسا به زمین بسکتبال تبدیل شده و سالن بدنسازی، رختکن و کلاس توجیهی تئوری از دیگر عرصه های این کلیسای قدیمی می باشند. این مکان به عنوان یک سالن ورزشی آموزشی برای یکی از تیم های بسکتبال دبیرستان شیکاگو می باشد.

طراحی، تعمیر و بازسازی بسیاری از فضاها و کاربری های قدیمی این ساختمان توسط تیم بررسی کمپانی نایک انجام شده که برای یک شرکت با تمرکز بر روی صنعت ورزش و سرگرمی دور از انتظار است. در طول یک ماه گذشته این سالن ورزشی نه تنها به نخبگان و تیم اصلی خدمات داده، بلکه بسیاری از نیروهای جوان و را برای تبدیل آنها به ورزشکاران بعدی این دبیرستان تربیت نموده است. تغییر فضاها ابتدا با تخریب جزئی برخی عرصه ها آغاز گردید. به طور قطع کلیسا دارای دکوراسیون منحصربه فرد خود می باشد و حذف آن در وحله اول قابل درک می باشد.

دیوارها در مناطق راهرو افزایش یافتند تا مسیرهای ورود و خروج بازیکنان به شکل استاندراد بر اساس ضوابط طراحی فضای ورزشی تعبیه گردد. از آنجایی که این یک زمین تمرینی و آموزشی است نیاز به گسترش فضای سقف نبوده است. فقط به دلیل خلق یک محیط مستطیل شکل و قانونی کا فضا توسط چوب و قاب پروفیل فلزی پوشیده شده تا سیر حرکتی توپ نرمال باشد و با تزئینات دیوارهای برخورد نکند. سالن بدنسازی این ورزشگاه تمرینی هم در انبار قدیمی کلیسا طراحی شده که از متراژ کافی برای قرار دادن وسایل بهره می برد. سلن ورزشی نایک یکی از بهترین نمونه های تغییر کاربری با هزینه بسیار پایین به شمار می رود.





تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7462.html