طراحی پنت هاوس دوبلکس با راه پله انتزاعی

تحریریه معماری آرل
طراحی پنت هاوس دوبلکس ساختمان 1102 در یکی از لوکس ترین مجتمع های شهر احمدآباد هند به اجرا رسیده است. این پنت هاوس به اتصال دو آپارتمان بین طبقات 11 و 12 این مجتمع انجامیده که از سبک و سیاق معماری مدرن بهره برده است. طراحی داخلی پنت هاوس به ارائه کوچکترین جزئیات از یک محیط کلاس بالا پرداخته که شامل ساخت دکور، کف، سقف و راه پله توسط متریال های با کیفیت می باشد. یکی از عرصه های مهم این پروژه راه پله خلاقانه آن می باشد که دو طبقه را به ساده ترین شکل ممکن به هم متصل نموده است. 

با وجود اینکه کارفرمای پروژه طراحی یک آپارتمان استاندارد و معمولی در ذهن داشت، اما معمارن با اتصال این دو طبقه و ارائه یک فضای شاد، لاکچری و گسترده پتانسیل مجموعه و کیفیت زندگی در این ساختمان را ارتقاء داده اند. اکثر سطوح پنت هاوس دارای سطوح گسسته و پیوسته بوده و با رنگ خاکستری و سفید ترکیب شده اند. طراحی دکوراسیون داخلی به واسطه هارمونی که با الگوهای طراحی سقف و دیوار داشته، به نظم قابل توجهی رسیده است. نورپردازی سقف ودیوار در اتاق ها، ناهارخوری، پذیرایی و راهروها دارای الگوهای متفاوتی می باشند که برای برجسته کردن آثار هنری و مسیرهای ارتباطی بین دو طبقه تعبیه شده اند. 

راه پله دراماتیک پنت هاوس به واسطه طراحی هوشمندانه خود یکی از نقاط برجسته پروژه محسوب می شود. این ترکیب به دو دلیل ایجاد شده: اول اینکه به جای استفاده از پله با مصالح بنایی، و پر کردن فضا، از یک شیوه خلاقانه بهره بردند تا میزان مصرف متریال را کاهش دهند. سپس کانسپت راه پله هدف دوم طراحان بوده که برای ایجاد یک ترکیب هنری و افرایش عملکرد فضا طراحی شده است. بام مجموعه هم حُسن ختامی بر تکیمل یک مجموعه لاکچری می باشد.














تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7449.html