طراحی موزه هنر معاصر هنینگ لارسن دانمارک

تحریریه معماری آرل
موزه هنر هنینگ لارسن در ویدابیک یک ساختمان منحصربه فرد با خصوصیات معماری مدرن می باشد که به واسطه انعکاس ساختمان بر روی دریاچه برجسته شده است. این ساختمان مجسمه وار از ویژگی های شهر کوچک ویدابیک تأثیر پذیرفته تا ویژگی های خود را به مردم این شهر بازگرداند و کالبدی برای نشان دادن حُسن نیت به مردم شهر و بازدیدکنندگان خود باشد. طراحی موزه نقطه برجسته ای در ضلع غرب این پارک به شمار می رود که عموم را به خانه ای شناور موزه هنر معاصر منتهی می کند.

منبع الهام طراحی موزه به چایخانه ژاپنی اشاره دارد. شناور بودن و سادگی از ویژگی های یک چایخانه ژاپنی می باشد که در این پروژه با سبک معماری مدرن عجین شده است. حایشه دور ساختمان یک تراس شناور می باشد که هر حرکت درون آب را درون سقف تراس منعکس می کند. طراحی داخلی موزه از پوسته های شفاف و یک پنجره سقفی شفاف بهره برده است تا نور روز به تمام فضاهای موزه منتقلا شود.

طراحی کافه در ضلع جنوب شرقی موزه بسیار هوشمندانه رو به دریاچه تعبیه شده است. نمای موزیکال و متقاطع موزه با تاثیرپذیری از چشم انداز اطراف طراحی شده و یک حرکت دیاگنال (اریب شکل) را به چهره ساده ساختمان بخشیده است. البته بخشی از هندسه نمای موزه به واسطه حرف V در لغت Videbæk (ویدابیک) می باشد. 




























تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7441.html