آیا نرم افزارهای آینده می توانند پلان طبقات را به صورت خودکار طراحی کنند؟

تحریریه معماری آرل
یک برنامه نویس نرم افزارهای طراحی به نام جوئل سیمون، نسخه آزمایشی برنامه ای را منتشر کرده که پلان نسبی و طرح احتمالی بهینه سازی شده ای را ارائه می دهد. جوئل به واسطه علاقمندی به دانش کامپیوتر و هسته موجود در طراحی، برنامه ای تنظیم کرده که با استفاده از الگوریتم ژنتیک محیط یک فضا را ارزیابی می کند و پلانی با راهروهای بهینه با به حداقل رساندن راه رفتن مردم در آن فضا می باشد. 

هدف خلاقانه این برنامه دستیابی به پلان کف طبقات می باشد که از منظر بهینه سازی یا بدون توجه به کنواسیون سازگار باشد. اینکه یک الگوی شماتیک، اما استاندارد را برای طراح منتشر کند، بدون اینکه نیاز به قراردادهای اولیه و هزینه زمان بر را ایجاد کند. دلیل اصلی کار بر روی این نرم افزار رسیدن به برنامه ای جامع است که روش های صریح، ضمنی و ناپایدار طرح های طبقاتی با پیچیدگی بالا را پشتیبانی کند. 

طراحی معماری، طراحی اتاق ها و مراحل اولیه فرایند طراحی به واسطه چندین هدف رقابتی و اقدامات ذهنی هدایت می شوند. بنا به گفته سیمون چالش اصلی مشکلات تکیمل این برنامه در بهینه سازی موقعیت های فضا، شکل، اندازه و فرم خلاصه می شود. طرح طبقه بندی سیمون با الهام از الگوریتم مونث مولوکولی در کدگذاری ژنتیک برنامه نویسی شده که به وسیله روش های غیرمستقیم، گراف های مختصر و راهروها را به تصویر می کشد.

طبق گفته وی ابزار محاسباتی اخیر که می توانند پیوستگی ترافیک های شهری یا هوایی، آکوستیک و گرمای درون منابع را ارزیابی می کنند، امکان ارزیابی بیشتر اشکال را دارا می باشند. سازگاری در ابزارهای پیشرفته تولید مانند دستگاه های CNC یا چاچگرهای سه بعدی در محل امکان خلق و ارائه فرم های پیچیده و جدید را فراهم می کنم. در حالی که تا کنون ابزار ساده ای برای طراحی وجود نداشته است. این گونه ابزارهای جدید می تواند طراحان را قادر می سازد تا بررسی کافی محیط را انجام دهند و  به بهینه سازی فیزیکی فضا مسلط شوند. 

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7440.html