طراحی برج اداری تجاری سوهو شانگهای با الگوی زیگزاگ

تحریریه معماری آرل
طراحی برج اداری با ظاهر متمایر آن که شبیه به یک الگوی زیگزاگ عمودی می باشد و تبدیل به بخشی از شخصیت منطقه غرب شاهنگهای شده که به منظور گسترش پارک مرکزی و رشد فضای اداری تجاری محدوده Hongqiao ارائه شده است. پروژه فوق شامل یک ساختمان 38 طبقه به همراه 12 طبقه پارکینگ و فضاهای تجاری در طبقات تحتانی و زیرزمین می باشد. با بهره گیری از موقعیت مرکزی ساختمان و ارائه دیدگاه ها و مناظر بی نظیر پارک، منطق طراحی فرم معماری را به خوبی بیان می کند.

طراحان سازه ساختمان با تاثیرپذیری زیاد از ستون بی انتهای کنستانتین برانکوشی، مجسمه ساز رومانیایی قصد داشته اند که مجموعه را به عنوان یک ابلیسک مجزا نشان دهند که دارای یک تصویر متحرک است. خاصیت الگوی زیگزاگ فرم ساختمان این حس را ایجاد می کند که کالبد مجموعه در حال رسوخ به درون زمین یا نفوذ به آسمان بالای خود می باشد. البته نمی توان منکر آن شد که الگوی زیگزاگ به در هر طرف یک سناریو متفاوت را تعریف می کند، بلکه تکرار آن در هر سمت تا حدودی عنصر هیجان را از چنین مجموعه ای کاسته است.

طراحی نمای برج رابطه مستقیمی با حجم آن دارد و آن افزایش چکالی کالبد مجموعه جهت خلق سایه می باشد. این پیش آمدگی ها باعث می شوند که سطح گسترده جلوی نمای شیشه ای را کاهش دهد و میزان نور در طول روز به اندازه کافی خنثی کند. زاویه پلان عمودی نمای برج، بازتابی از ساختمان های همسایه را بر روی شیشه ساختمان منعکس می کند که تصویر جالبی برای رهگذران و افراد بیرون ساختمان می باشد. پنت هاوس برج هم یک مجموعه دوبلکس می باشد که علاوه بر یک باغ/بام، کافه رستوران و فضای همایش عمومی در آنجا تعبیه شده است.






تحریریه معماری آرل
منبع: kpf.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7422.html