دکوراسیون مطب دندانپزشکی اطفال با نمای خندان

تحریریه معماری آرل
به طور کلی، کلینیک دندانپزشکی کودکان یک مطب دندان برای بیمارانی است که زیر سن قانونی هستند. بنابراین در دندانپزشکی اطفال، دندانپزشکان باید برای توسعه ی اطلاعات کودکان و آموزش مراقبت های دندان به والدین، دانش داشته باشند. به همین دلیل طراح فضایی را طراحی کرده است که می توان روند رشد را در آن احساس کرد. با آرل در ادامه همراه باشید...
یکی از نکات مهمی که در این طرح رعایت شده تفکیک ترافیک در فضای دندانپزشکی است، به این شکل که هر اتاق یک فضای کاملا بسته است که توسط "دیوار" محاصره می شود و به منظور ایجاد فضایی دلباز تر و اطمینان از دیدگاه کارکنان، در هر دیوار یک پنجره به شکل نیم دایره ایجاد شده است که ابعاد پنجره ها با هم متفاوت است و همین باعث می شود که تنوع فضایی ایجاد شود.
علاوه بر این بازشو هایی که روی نمای ساختمان قرار دارند،م اهیتی برای ساختمان ایجاد می کند که تصویری از "لبخند با دندان های سفید" به ما می دهد،که فقط برای یک کلینیک دندانپزشکی مناسب است.
 
به طور کلی، تمام اجزای ساختمان یعنی راهروها، پلکان و... با خطوط نرم و اشکال هم ماهیت با محتوای ساختمان حسی لطیف و کنجکاوانه ایجاد می کنند که فضای خشک و سخت دندانپزشکی را برای کودکان لذت بخش کرده است.

تحریریه معماری آرل
مترجم : سارا صادقی
منبع : آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7421.html