طراحی چایخانه دو طبقه به سبک مدرن

تحریریه معماری آرل
ایده طراحی چایخانه سنتی با تاثیر گرفتن از یک پاویلیون معلق ایجاد شد. این پروژه در باغ یک خانه شهری به نام وو جیانگ واقع شده است. به واسطه ساختار دولایه ای که این ساختمان به خود گرفته، یک فضای تابستانی-زمستانی برای مشتریان ارائه می کند که هر چهارفصل جنبش و و رفت و آمد این مکان کاهش نیابد. دیوارهای اصلی ساختمان به وسیله متریال سنگ مصنوعی با طرح کوهستانی پوشیده شده اند. با چرخش به دور حجم های مکعبی ساختمان متریال بتن و چوب بامبو را مشاهده می کنیم که به فرم معاصر ساختمان حس سنتی بخشیده اند.

چایخانه به عنوان یک ساختار دولایه طراحی شده است که در سطح اول یک فضای استودیویی را مشاهده می کنیم که به المان ها و تزئینات سنتی مزین شده و در سطح دوم دکورسیون مربوط به صرف چای تعبیه شده است. یک شیب ملایم در اطراف ساختمان قرار گرفته که به ورودی اصلی فضا تبدیل شده است. جان پناه شیب ورودی توسط پروفیل های فلزی و چوب های بامبو کاور شده تا حس یک چایخانه سنتی چینی را به مراجعه کننده القا کند. 

درب ورودی توسط آهن بازیافت شده ساخته شده و بافت ناهموار دیوار سنگی و پوشش بتنی به خوبی تلفیق شده اند. اکثر متریال ساخت این مجموعه با مصالح بازیافتی و ارزان قیمت می باشد تا روند ساخت اقتصادی مجموعه به حداکثر شکل ممکن به اتمام رسد. البته کیفیت بالای این متریال ها تضمین کیفیت مجموعه را شامل شده است.

ساختمان بتنی به عنوان فضای سِرو چایی مورد استفاده قرار می گیرد. قالب بندی دیوارهای بیرونی توسط چوب صنوبر بوده و از چوب های صاف و نرم و یکنواخت برای قالب بتن ریزی داخل استفاده شده است. به همین علت شیارهای چوبها در بتن بیرون ساختمان قابل مشاهده می باشد. این تغییر قالب در داخل و خارج ساختمان برای کنترل و مدیریت هزینه ها بوده و کارفرما طراحی داخلی را بیشتر به عنوان یک محیط اجرایی دقیق مد نظر داشته است.

سازه ساختمان مانند کاربری آن شامل دولایه مجزا می باشد که در ساختمان دو حجم مجزا ایجاد نموده است. یک حجم بتنی و حجم دیگر یک مکعب شیشه ای است. این ترکیب یک کالبد غیرقرینه سبک و سنگین را خلق نموده که با واسطه کاربران در محیط شیشه ای، کل مجموعه را به واسطه تعاریف بصری به تعادل می رساند. 


























تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7420.html