طراحی دفتر کار معماری به نام جعبه زندگی

تحریریه معماری آرل
طراحی دفتر کار معماری "جعبه زندگی" با حل معادله اساسی تحقق خواسته ها و در نظر گرفتن بودجه معماری آغاز شد. شروع پروسه طراحی این دفتر معماری توسط فرایندهای تجربی و با استفاده از مواد بازیافتی مانند: شیشه، چوب و سنگ پیش رفت. کالبد این دفتر کوچک بین دو درخت واقع گرفته و شامل یک کانسپت مفهومی می باشد: حجم نامرئی که گوشه ای از مکعب را بریده و درختی که در مرکز قرار گرفته است. 

دیوارهای باربر 20 سانتی متری حدود 30 درصد وزن سقف را پشتیبانی می کنند، و بدون هیچگونه پیچ و تابی بر روی زمین قرار گرفته اند. متریال دیوار از خاک محوطه و زمین تشکیل شده که با بتن ادغام شده تا خاصیت بومی را به فضا ببخشد. دکوراسیون داخلی و مبلمان همگی از صفحات فنولیک ساخته شده اند (یک نوع متریال که از فیبر و مواد پلاستیکی ساخته می شود). کتابخانه از دیوار جدا شده و توسط کابل به سقف متصل شده به حالت معلق قرار گرفته است.

حجم خالی که در دیوار جنوب شرق دفتر قرار گرفته نورگیر مناسبی برای فضای مطالعه می باشد و به طور مستقیم به کتابخانه می تابد. اتمسفر فضا بسیار آرامش بخش بوده و سادگی آن بهترین شرایط را برای یک مکان کار و استراحت به وجود آورده است. اگر نور زمان را بسازد و گرانش فضا را خلق کند، اتمسفر دفتر معماری جعبه زندگی توسط موسیقی جاز، بوی طبیعت و قهوه به این مکان معنا می بخشد.








تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7412.html