معماری هتل SIXX با منظره پانوراما

تحریریه معماری آرل

هتل SIXX در یک پارک چنگی ملی در چین واقع شده است. نمای پشتی هتل یک کوه بسیار زیباست و نمایی جلویی آن به سمت یک رودخانه آرام است. ورودی پارک جنگلی و خیابانی که فروشگاه ها در آن قرار دارند سمت دیگر رودخانه است. هتل SIXX در یک منطقه بسیار آرام ودر عین حال محافظت شده قرار دارد.محوطه بیرونی و حیاط هتل از مناظر طبیعی زیبایی برخوردار است مانند: زردآلو،هلو و... .

فضای معماری هتل

این هتل در کوهستان ساخته شده است. معمار این پروژه چندین موقعیت را برای لذت بردن از فضای هتل و اطراف طراحی کرده است. این اقدام باعث می شود معماری این هتل خیلی بیشتر در بهبود کیفیت آن تاثیر بگذارد. با توجه به کمبود فضای پارکینگ، معمارپ روژه یک پارکینگ برای 8 اتومبیل در ورودی هتل با حفظ تعادل ارتفاع و تناسب آن با بقیه اجزاء طراحی کرده است.

برای داشتن یک منظره پانوراما و دید عالی به طبیعت، معمار پروژه پنجره ای شیشه ای بزرگ در امتداد صخره های تحت عنوان گالری تعبیه کرده است. گالری خدماتی همچون باشگاه، یوگا، نمایشگاه و کافی شاپ در اختیار بازدید کنندگان می گذارد. این طراحی باعث ایجاد یک محوطه محافظت شده و خصوصی می شود.

فضای داخلی

در داخل هتل،از متریال و مواد اولیه خام و طبیعی استفاده شده است. با توجه به پلان و  بکار گیری علم نورشناسی دکوراسیون ساده در عین حال خاص ایجاد شده است. برای ایجاد حس و حال حضور در طبیعت از مواد و متریال محلی مانند: چوب کاج قرمز، برنج،چرم، موزاییک سیمانی مرمر استفاده شده است.

فرم معماری

متناسب با معماری محلی این شهر، معمار پروژه از برخی از مواد سنتی مانند: سنگ خاکستری محلی،کاشی سفالی،نقاشی های سنتی و چوب کاج قرمز انتخاب و بازسازی کرده است. همچنین از مواد مدرن مانند: فولاد ضد زنگ، پانل های فلزی و شیشه ای. با اشاره به ساختار سنتی پنجره های چینی، نما ساختمان توسط پانل های تاشو عمودی از جنس مش های فلزی پوشش داده شده است.

تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7385.html