طراحی خانه سکوت اصفهان

تحریریه معماری آرل
طراحی خانه سکوت در شهر اصفهان یک آپارتمان سه طبقه به سبک معماری مدرن می باشد. سادگی ساختار، حجم، نماهای خارجی و سیرکولاسیون پلان در فرایند طراحی پروژه نقش عمده ای داشته اند. همچنین هماهنگی با بافت شهری و عوامل تکراری محدوده پروژه از ویژگی های طراحی این خانه به شمار می رود. اصول طراحی خانه سکوت اصفهان بر اساس سه معیار سادگی، عملکردگرایی و برخی ویژگی های معماری بومی می باشد.

طراحی داخلی خانه به واسطه ارتباط با فضای شهری و محیط بیرون، دارای حیاط های مرکزی در داخل پروژه می باشد تا محیطی امن و آرامش بخشی را خلق نموده و عنصری مرتبط بین بیرون و داخل خانه باشد. طراحی حیاط های خصوصی داخلی هسته اصلی طراحی خانه سکوت می باشند که در شکل گیری ساختار، مسیر و کیفیت های پروژه نقش مهمی داشته اند. عوامل سکوت و بافت سبز در قلب تپنده پروژه بوده اند.

پلان باز و شفاف با رعایت محرمیت و حفظ امینت خانه نسبت به خارج ساختمان اولیوت اصلی طراحان بود که این مورد با تعبیه آجر مشبک در نمای ساختمان به نتیجه رسید. خلق بافت های عمودی بر روی نما نور طبیعی مناسب را به فضاهای بسته اعم از راه پله ها و اتاق های پایینی می رساند و در عین حال یک کانسپت طراحی ساده و زیبا برای پوسته ساختمان محسوب می شود.

دکوراسیون داخلی خانه سکوت شامل ویژگی معماری مدرن است که به واسطه سادگی المان های داخلی و انتخاب دکورهای ساده در تمام عرصه های ساختمان قابل مشاهده می باشد. متریال شیشه در بسیار از بازشوها و فضاهای ارتباطی نصب شده تا ویژگی شفافیت و سادگی را به طور قابل لمسی نشان دهد. سه حیاط مرکزی در داخل ساختمان تعبیه شده تا با خصوصیت حیاط های مرکزی ساختمان های سنتی اصفهان و کاشان را در این خانه مدرن زنده کند. ماهیتی که به زیبایی با پروژه عجین شده است.

طراح: استودیو طراحی اول
موقعیت پروژه: اصفهان، ایران
طراحان: محمد شماعی زاده، شیرین شریفَر
متراژ پروژه: 600 متر مربع
سال طراحی: 2017






























تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7380.html