طراحی نمای مجتمع مسکونی به شیوه منحنی

تحریریه معماری آرل
طراحی نمای مجتمع مسکونی دهلی چالش جدید و مهیجی از معماری مدرن امروزی را به نمایش گذاشته است. استودیو طراحی infact با ارائه طراحی نمای بی نظیر سعی داشته تا شیوه جدیدی را برای قالب بندی پوسته ساختمان های هند در دهه های آینده معرفی کند. نمای این مجتمع با توجه به پارامترهای طبقات موجود طراحی شده اند و شیوه الحاق این پوسته به ساختمان به نحوی بوده می تواند بدون نیاز به کالبد ساختمان بایستد. متریال نمای ساختمان از بتن سبک وزن می باشد که بهترین متریال برای جلوگیری از گرمای زیادی شهر دهلی است. 

طراحی نمای منحنی با خطوط پیش آمده این موقعیت را برای ساختمان ایجاد می کند تا از سایه های بزرگ و خُنک در روزهای گرم بهترین بهره را ببرند. تیم طراحی infact به واسطه طراحی هوشمندانه و فکر شده خود، یک پلان عملکردگرا با حداکثر فضاهای مثبت و منفی را برای این مجتمع در نظر گرفته تا سازه و تاسیسات بر روی لبه های ساختمان قرار گیرند و تا از محدوده مرکزی برای تعبیه فضاهای پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه بهره ببرند. لذا اتاق های خواب و پذیرایی در کناره های ساختمان قرار گرفته اند و نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه در بخش مرکزی فضا تعبیه شده اند. 

با وجود اینکه نمای ساختمان از کالبد آن جداست، اما عملکرد آن به طور کامل بر روی مجتمع مسکونی به لحاظ زیبایی شناسی، اقلیمی و عملکرد تاثیر گذاشته است. این شیوه طراحی نشان می دهد که با سازه های ارزان بتنی یا فلزی می تواند چهره ساختمان سرد و بی روح را به منطقه ای مدرن و قابل درک تبدیل کرد. کانسپت طراحی نمای مجتمع مسکونی دهلی مانند پاکت نامه ای که برای محتوای درون خود را حفظ می کند.



تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7346.html