طراحی مرکز درمانی گران قیمت

تحریریه معماری آرل
طراحی کلینیک و مرکز درمانی بزرگ که عنوان مرکز سلامت را یدک می کشد، در محدوده شهر بریزبن قرار گرفته و جزء اولین پروژه های بزرگ با عملکرد درمانی به شمار می رود که در کشور استرالیا به اجرا خواهد رسید. شرکت طراحی و معماری بین المللی برادوی مالان مسئولیت برنامه ریزی و توسعه این مرکز سلامت را بر عهده داشته است و قرار است این مجموعه را در سایتی نزدیک به بیمارستان خصوصی اسپرینگفیلد به اجرا برساند. مرکز سلامتی که هزینه زیادی برای آن در نظر گرفته شده و به یکی از پروژه های عظیم و گران قیمت کشور استرالیا تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر یک مرکز مراقبت بهداشتی، بیمارستان و خانه سالمندان در این سایت وجود دارد و قرار است ساختمان هایی با کاربری هتل، دفاتر پزشکی، فضاای مسکونی، خورده فروشی، ساختمان های تحقیقاتی، آموزش، اسکان و مراقبت از سالمندان (به شیوه تخصصی) در این شهرک پزشکی احداث شود. چنین مرکزی فقط جهت ارائه خدمات و درمان ساخته نمی شود. لذا هدف توسعه دهندگان صنعت پزشکی قصد دارد با طراحی این مرکز فضای آموزشی پیشرفته را گسترش دهد و از فناوری اطلاعت در جهت طراحی یک مرکز پیشرفته پزشکی بهره ببرد.

معماری پایدار و استفاده از عناصر طبیعی یکی جز شاخصه های طراحی این پروژه به شمار می رود. طراحی سایت و مرکز دارای یک ارتباط میدانی پیشرفته است که تمام مراکز را جزئی از یک ارگان می داند و مسیرهای ارتباطی بین آنها جز اولویت اول طراحان بوده است. تسهیل ارتباطات و کسب نتایج مد نظر به سریع ترین شکل ممکن از ویژگی های اصلی مراکز درمانی به شمار می رود که در این پروژه هائز اهمیت بوده است. 
لذا مدیریت و برنامه ریزی چنین پروژه ای با هزینه گزافی همراه است. بخصوص اینکه قرار از آخرین تکنولوژی های ممکن و امکانات رفاهی در این مکان استفاده شود. پروژه مرکز درمانی اسپرینگفیلد شامل 2500 آپارتمان خواهد بود و جمعیتی بیش از 40 هزار نفر را پوشش می دهد.

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7316.html