طراحی کافی شاپ با استفاده از پتانسیل محلی

تحریریه معماری آرل
Lan Din کافی شاپی کوچک با مساحت 220 مترمربع در شهری آرام در چیانگمی تایلند احداث شده است.تایلند کافه و رستوران و ساختمان کوچک زیادی که با چشم انداز طبیعی اطراف احاطه شده است را داراست.یکی از اهداف این طراحی همکاری با تیم ساخت و ساز محلی برای کاهش هزینه ساخت وساز بوده است. با توجه به نظرکارفرما با بهره گیری از ساختار ابتدایی فولاد و سیستم دیوار به همان روشی که آن ها با انجام آن آشنا هستند،طراحی صورت گرفته است.
ساختار و شکل ساختمان برگرفته از ماژول اندازه گیری صنعتی (طول فولاد) می باشد. برای جلوگیری از برش قطعه، فاصله ستون براساس اندازه ورق دیوار محاسبه شده است. با توجه به صحنه چشم انداز و خیال انگیز اطراف، معماران پروژه موقعیت ساختمان را در احاطه درختان طبیعی و درختان را به عنوان پس زمینه این ساختمان انتخاب کرده اند.
 

قرار گرفتن پلان در یک محیط زیبا و طبیعی، طراحان تصمیم گرفتند، که هنگام استفاده از کافه، با تمام وجود نور طبیعی، هوا و منظره زیبا را مشتریان حس کنند. یکی از روش های رسیدن به این هدف قرار دادن بیشتر از 50% صندلی های این کافه در فضای باز است. فضای داخلی کافه با استفاده از تعداد زیادی پنجره با فضای بیرون در ارتباط است. با استفاده از ورق پلی کربنات نور به داخل راه پیدا میکند. با این انتخاب افراد داخل کافی شاپ از فضای بیرون نیز لذت می برند. معماران پروژه تلاش کردند که در طراحی اولیه این پروژه با بهره گیری از مواد اولیه صنعتی و هنرمندان محلی، صحنه ای زیبا درعین حال با هزینه کم خلق کنند.

       
تحریریه معماری آرل
منبع : archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7291.html