طراحی مجتمع مسکونی ساحلی از موشه سفدی

تحریریه معماری آرل
طراحی فاز 1 مجتمع مسکونی ساحلی در خلیج طلایی کینگهوانگداو چین (Qinhuangdao) توسط موشه سفدی معماری مشهور اسرائیلی به اتمام رسید و مانند گذشته وی از ارائه یک پروژه بزرگ با ویژگی های خاص معماری پرده برداشت. این مجتمع مسکونی با چگالی بالایی از ماژول های عمودی برخوردا می باشد که بر روی هم انباشته شده و انبوهی از حجم های متخلخل از تراس و باغ ایجاد نموده است. این ترکیبات حجمی در خط ساحلی به یک الگوی زیبای شهری دست یافتند که از پنجره های بزرگ شهری تشکیل شده  حس یک منظره باز انتقال می دهد.

این مجتمع مسکونی در دو زاویه شمالی-جنوبی و شرقی-غربی واقع شده و از همه طرف نسبت به افق گسترده شده است. طرح صلیب وار این دو ساختمان شهر را با خط ساحلی مرتبط ساخته و مجموعه را در طول شب و روز و تمام فصول فعال می کند. طراحی این مجموعه در مقایسه با ساختمان های دیگر که قصد دارند خط ساحلی را از شهر جدا کنند متفاوت می باشد. این مجتمع با رعایت حدنصاب فاصله ای که با ساحل دارد جلوی ارتباط بین شهر و ساحل را نمی گیرد.

مجتمع مسکونی شامل یک ساختمان 15 طبقه می باشد که در جهات مختلفی گسترش یافته که با احتساب ارتفاع دوبل هر طبقه، ارتفاعی معادل یک ساختمان 30 طبقه را داراست. بلوک های ساختمانی نسبت به هم متمایز می باشند و به واسطه گوشه ها به هم متصل شده و مخلوطی از واحدها را ارائه داده که از نظر ظاهری و نمای رو به بیرون متفاوت می باشد.  بسیاری از واحدها دارای باغ هایی هستند که رو به آسمان باز می شوند، در حالی که سایر واحدها شامل سولاریوم (پنجره سقفی گسترده)، پنجره های رو به خلیج یا بالکن هستند. علاوه بر تنوع طراحی در واحدها یک باغ/استخر بزرگ در بالای پارکینگ قرار گرفته مابین فضای خالی ساختمان تعبیه شده است. 


















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7289.html